nedeľa 5. marca 2017

Percy Jackson: The Battle of the Labyrinth

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Battle of the Labyrinth
Slovenský názov: Percy Jackson: Kliatba Titanov
Séria: Percy Jackson and the Olympians
Diel: štvrtý
Počet strán: 361
Rok vydania: 2008
Anotácia:  Percy Jackson isn't expecting freshman orientation to be any fun. But when a mysterious mortal acquaintance appears at his potential new school, followed by demon cheerleaders, things quickly move from bad to worse.

In this fourth installment of the blockbuster series, time is running out as war between the Olympians and the evil Titan lord Kronos draws near. Even the safe haven of Camp Half-Blood grows more vulnerable by the minute as Kronos's army prepares to invade its once impenetrable borders. To stop the invasion, Percy and his demigod friends must set out on a quest through the Labyrinth - a sprawling underground world with stunning surprises at every turn

Recenzia:
Pri tejto sérii sa mi každá ďalšia recenzia píše ťažšie ako tá predchádzajúca. Moje pocity sa totiž veľa nemenia a bez toho, aby som o deji príliš prezradila toho nie je veľa, čo vám chcem povedať. Napriek tomu vás však rada oboznamujem s mojimi názormi a hodnoteniami (takmer) všetkých kníh, ktoré prečítam. Pokúsim sa preto byť stručná.

Štvrté pokračovanie Percy Jacksona tentokrát naše hlavné postavy zavedie do nebezpečného labyrintu. Veria tomu, že je to jediný spôsob ako zabrániť Kronosovej armáde v jeho pokuse zničiť horu Olympus, tak ako aj tábor pre polobohov. Avšak labyrint je klamný a nebezpečný a ľudia z neho často nevyviaznu živí.

Ako vždy, aj táto kniha bola plná akcie, zvláštnych tvorov a bohov, no aj priateľstva. Po prvý krát sa tu však objavuje aj trochu romantiky, ktorá sa mi páčila a napriek tomu, že mám k správanie Annabeth stále občas výhrady, rozhodne jej a Percymu fandím.

Problém, ktorý som mala v predchádzajúcich knihách, a to že sa dej stále drží viac-menej toho istého vzoru, síce pretrváva, ale na kvalite to pre mňa až tak neuberá. V tejto knihe som si však viac začala všímať, že si vôbec nepamätám mená rôznych stvorení, oblúd či bohov, ktorých sme už stretli, a tak som občas bola zmätená z toho, s kým sa hlavné postavy vlastne bavia a čo to pre ne znamená. To je však asi viac môj problém, ako problém tejto knihy.


Napriek mojim výhradám ju však stále hodnotím veľmi pozitívne, aj keď ju úplne nemilujem.

Ostatné recenzie:

1 komentár: