sobota 4. februára 2017

Percy Jackson: The Lightning Thief & Percy Jackson: The Sea of Monsters - Rick Riordan

Prečítaných kníh mi postupne pribúda, no s nimi aj kopec  nenapísaných recenzii. Keďže už momentálne čítam tretiu knihu z tejto série a všetko sa mi začína trochu miešať, rozhodla som sa moje pocity z prvých dvoch častí zhrnúť trochu stručnejšie a obe recenzie zahrnúť do jedného článku.
Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Lightning Thief
Slovenský názov: Percy Jackson: Zlodej Blesku
Séria: Percy Jackson and the Olympians
Diel: prvý
Počet strán: 377
Rok vydania: 2005
Anotácia: Percy Jackson is a good kid, but he can't seem to focus on his schoolwork or control his temper. And lately, being away at boarding school is only getting worse—Percy could have sworn his pre-algebra teacher turned into a monster and tried to kill him. When Percy's mom finds out, she knows it's time that he knew the truth about where he came from, and that he go to the one place he'll be safe. She sends Percy to Camp Half Blood, a summer camp for demigods (on Long Island), where he learns that the father he never knew is Poseidon, God of the Sea. Soon a mystery unfolds and together with his friends—one a satyr and the other the demigod daughter of Athena—Percy sets out on a quest across the United States to reach the gates of the Underworld (located in a recording studio in Hollywood) and prevent a catastrophic war between the gods.

Recenzia:
Percy Jackson žije 12 rokov viac-menej obyčajný život. Síce každý rok chodí do inej školy, ale to nie je nič, čo by sa nedalo vysvetliť tým, že je tak trochu problémový žiak. Trpí dyslexiou a až príliš často sa dostáva do problémov. Jedného dňa mu však bláznivá školská exkurzia dokáže, že veci okolo neho naozaj nie sú normálne, napriek tomu, že jeho spolužiaci nič zvláštne nevidia . A keď konečne príde koniec školského roka a Percy sa má z internátnej školy vrátiť späť domov, všetko sa začne ešte viac komplikovať. Percy je totiž poloboh, a príšery sa ho snažia zabiť.

Napriek tomu, že táto séria je veľmi populárna, nevedela som o nej toho veľa. Vedela som, že Percy je poloboh a že sa dostane do nejakého tábora, kde sa stretne s inými polobohmi, ale to bolo asi tak všetko. A nič viac asi ani netreba vedieť. Bola som veľmi milo prekvapená, keď som začala čítať a hneď od prvej kapitoly sa neustále niečo dialo a nebol moment, kedy by som mala čas nudiť sa. Síce zo začiatku síce možno nechápete, čo sa deje, ale nie ste jediní, lebo objavujete celý tento svet a jeho zákonitosti spolu s Percym. Síce mi vadilo, že pred ním ostatné postavy zo začiatku stále niečo tajili, ale ku koncu knihy sme sa dozvedeli všetko, čo bolo treba. Ďalšou vecou, ktorá mi je aj v tretej knihe stále trochu proti srsti, je integrácia bohov do nášho sveta. Síce chápem, že keď autor chcel zaradiť mytológiu do viac-menej reálneho sveta, niektoré veci by možno nedávali zmysel, ale to, ako sú všetky prírodné úkazy a aj rôzne historické udalosti vysvetlené správaním gréckych bohov a ich detí sa mi celkom nepáči. Neviem však vysvetliť prečo, takže je to asi iba taký individuálny pocit.

Celkovo však túto knihu hodnotím kladne. Ubiehala mi celkom rýchlo, stále sa niečo dialo, všetko čo malo byť vysvetlené sme sa dozvedeli a aj keď zvrat na konci nebol obrovský, dobre pripravil pôdu pre ďalšie pokračovanie. A samozrejme Percy (no aj ďalšie postavy) sú veľmi sympatické. Až na to, že Annabeth mi občas trochu lezie na nervy, ale to je spojené s mojim problémom a tajnostkárstve.




Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Sea of Monsters
Slovenský názov: Percy Jackson: More Oblúd
Séria: Percy Jackson and the Olympians
Diel: druhý
Počet strán: 279
Rok vydania: 2006
Anotácia: The heroic son of Poseidon makes an action-packed comeback in the second must-read installment of Rick Riordan's amazing young readers series. Starring Percy Jackson, a "half blood" whose mother is human and whose father is the God of the Sea, Riordan's series combines cliffhanger adventure and Greek mythology lessons that results in true page-turners that get better with each installment. In this episode, The Sea of Monsters, Percy sets out to retrieve the Golden Fleece before his summer camp is destroyed, surpassing the first book's drama and setting the stage for more thrills to come.
Recenzia:
Druhá časť tejto série znova začína koncom školského roka, ktorý Percy zasa raz strávil v novej škole a jediný kamarát, ktoré si ho tam spravil tiež nie je tak úplne človek. Percy sa vracia do tábora pre polobohov, no ten je teraz vo veľkom ohrození, keďže strom, ktorý ho chráni je otrávený, a tak sa do tábora môžu dostať rôzne nebezpečné tvory.

Moje pocity z druhej časti sú viac-menej totožné s mojimi pocitmi z prvej knihy. Páči sa mi, že sa v každej kapitole niečo deje, no zasa sa tu objavujú aj momenty, kedy je Percy spolu s čitateľmi v úplnej tme o niektorých informáciách, ktoré by pravdepodobne mal vedieť. Zvratom na konci som taktiež nebola úplne šokovaná, ale taktiež ma tento vývoj deja nenapadol predtým, ako sa to stalo a to celkom oceňujem. Z gréckej mytológie som stále celkom zmätená, ale keďže moje vedomosti o gréckych bohoch sú mimo týchto kníh takmer nulové asi to nie je žiadnym prekvapením.



Zatiaľ teda túto sériu hodnotám pozitívne a s radosťou ju čítam ďalej. Sú síce veci, ktoré knihám vytýkam, ale netvrdím, že by som ich vedela vymyslieť lepšie. V tretej knihe mi už však príde, že sa príbeh stále drží toho istého vzoru. O tom však až nabudúce.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára