piatok 20. januára 2017

Empire of Storms - Sarah J. Maas

Autor: Sarah J. Maas
Originálny názov: Empire of Storms
Séria: Throne of Glass
Diel: piaty
Počet strán: 693
Rok vydania: 2016
Anotácia: The long path to the throne has only just begun for Aelin Galathynius. Loyalties have been broken and bought, friends have been lost and gained, and those who possess magic find themselves at odds with those don't.
As the kingdoms of Erilea fracture around her, enemies must become allies if Aelin is to keep those she loves from falling to the dark forces poised to claim her world. With war looming on all horizons, the only chance for salvation lies in a desperate quest that may mark the end of everything Aelin holds dear.

Aelin's journey from assassin to queen has entranced millions across the globe, and this fifth installment will leave fans breathless. Will Aelin succeed in keeping her world from splintering, or will it all come crashing down?

Recenzia:
Prečítať túto knihu mi trvalo oveľa dlhšie než by som chcela, ale s čistým svedomím môžem povedať, že to stálo za to. Predposledná a zatiaľ najnovšia kniha tejto série to totiž znova riadne roztočila.

V piatom pokračovaní sa hlavné postavy zasa raz vydávajú do sveta, tentokrát s cieľom nájsť si spojencov do vojny, ktorej sa už asi nedá vyhnúť. Zároveň však sledujeme aj putovanie Elide, ktorá sa zúfalo snaží dostať do Terassenu, aby si zachránila svoj život a zároveň pomohla Aelin pri znovuvybudovaní ich kráľovstva. Samozrejme, všetko je ešte komplikovanejšie, než sa na prvý pohľad zdá. Ale to tieto postavy nikdy predtým nezastavilo a inak tomu nie je ani v tejto knihe.

Aj v tejto časti sme znova spoznali niekoľko nových postáv, ktoré skvele dopĺňajú dej, no v tejto knihe sa taktiež nevyskytovali niektoré postavy, ktoré už poznáme. Úprimne ich prítomnosť mi vôbec nechýbala a asi by ani nemali tento príbeh čím obohatiť. K čarodejniciam som mala v predchádzajúcich knihách výhrady, no v tejto knihe už konečne aj mne prirástla Manon k srdcu. Možno predsa len stačilo jednotlivé príbehy trochu viac prepojiť. Nedá sa o deji veľa povedať bez toho, aby som čokoľvek prezradila, takže mi len budete musieť veriť, že je to zasa raz všetko skvele premyslené. Ale ako aj v predchádzajúcich častiach, aj tu mi trochu vadilo, že niekedy mali postavy svoje plány až nereálne dobre premyslené a inokedy ich zaskočilo niečo, čo mali očakávať a ich geniálnymi mysľami tomu predísť. No samozrejme, keby všetko išlo podľa plánov, tento príbeh by skončil priskoro.

Čo sa týka hlavného páru, vôbec ma neberú. Spočiatku, keď nás autorka naťahovala medzi Celaenou a Dorianom a Celaenou a Chaolom, tak ma oba páry bavili a nevedela som sa rozhodnúť, ktorému z nich fandím. Keď však na scénu prišiel a Rowan a najmä teraz, keď už som si viac-menej istá, že Rowan a Aelin sú endgame, vôbec ma to netrápi. Neviem či je to Rowanom alebo som len stratila záujem o milostný život hlavnej predstaviteľky vo všeobecnosti. Viac ma na tejto knihe zaujali potenciálne páry, ktoré sa začali vytvárať medzi vedľajšími postavami a som veľmi zvedavá ako sa budú vyvíjať ďalej.

Ako to už býva v tejto sérii zvykom, v posledných pár kapitolách sa znova celý príbeh obrátil hore nohami a ja vôbec netuším, ako bude vyzerať pokračovanie. Nesmierne sa naň však teším. Ak ste sa do tejto knihy ešte nepustili, odporúčala by som vám najprv s prečítať poviedky, ktoré slúžia ako prológ k tejto sérii. Ja som tak neurobila a dej som pochopila, ale údajne sa tam vyskytuje niekoľko príbehov týkajúcich sa postáv, ktoré v tejto knihe spoznávame. Určité udalosti sú tu totiž iba naznačené, či stručne opísané a asi by nebolo na škodu ich skutočne poznať. Keďže ja som bola príliš nedočkavá a tieto poviedky odsunula bokom, môj plán je teraz prečítať si ich krátko predtým, než vyjde posledná kniha. To rozhodnutie je už samozrejme na vás.


Celkovo teda túto knihu hodnotím kladne a ku koncu som sa do deja naozaj dostala a ľutovala, že som sa do kniha nepustila trochu neskôr aby som nemusela tak dlho čakať na zakončenie príbehu. Zároveň však túto sériu stále nemilujem na 100% a nemôžem si pomôcť. Ale zrejme patrím k menšine.


2 komentáre:

  1. Takže zas otevřenej konec, bezva:D Mně Manon přirostla k srdci až ve 4 díle a fandím Elide. No a Rowan je nejlepší, toho já zas můžu. Dorian byl nafoukaná slečinka (samozřejmě než ho potkalo, co ho potkalo). Chaol je zase až moc lidský, obyč - i když tomu jsem původně fandila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Inak to asi ani nejde. Treba nás napínať :D Chcela by som si obľúbiť Rowana, ale nejako ma neberie. Niekedy zabúdam, že Dorian nebol vždy taký rozkošný ako je teraz. Nejak mi prirástol k srdcu. Niečím mi pripomína Kaia z The Lunar Chronicles, takže to môže byť aj tým :D Ano, Chaolovi som istý čas fandila, ale teraz mi je viac-menej ukradnutý.

      Odstrániť