piatok 30. decembra 2016

Slammed - Colleen Hoover

Autor: Colleen Hoover
Originálny názov: Slammed
Slovenský názov: Život jedna báseň
Počet strán: 354
Rok vydania: 2012
Anotácia: Following the unexpected death of her father, 18-year-old Layken is forced to be the rock for both her mother and younger brother. Outwardly, she appears resilient and tenacious, but inwardly, she's losing hope.

Enter Will Cooper: The attractive, 21-year-old new neighbor with an intriguing passion for slam poetry and a unique sense of humor. Within days of their introduction, Will and Layken form an intense emotional connection, leaving Layken with a renewed sense of hope.

Not long after an intense, heart-stopping first date, they are slammed to the core when a shocking revelation forces their new relationship to a sudden halt. Daily interactions become impossibly painful as they struggle to find a balance between the feelings that pull them together, and the secret that keeps them apart.

Recenzia:
Keďže som sa dostala už asi cez všetky novšie knihy od Colleen Hoover, rozhodla som sa pustiť aj do jej skorších kníh. Nie sú ani o toľko staršie než tie, ktoré som zatiaľ čítala, ale z nejakého dôvodu považujem Slammed a Hopeless za samostatnú kategóriu. Som v tom sama?

Jedným z dôvodov, prečo je tomu možno tak, je že Slammed sa zaraďuje skôr do kategórie young adult, keďže hlavná postava Layken je v poslednom ročníku strednej školy. Jej otec pred nedávnom zomrel a ona sa so svojou mamou a mladším bratom sťahuje ďaleko od domova. Samozrejme, ako to už v podobných príbehoch býva, Layken z toho vôbec nie je nadšená. Jej pocity zo sťahovania sa však veľmi rýchlo zmenia keď spozná jej nového suseda Willa.

Na prvý pohľad teda tento príbeh nie je ničím prekvapivým, Colleen Hoover však dokáže aj do bežného romantického príbehu skvele zakomponovať tajomstvá a väčšie aj menšie zvraty, vďaka ktorému je kniha oveľa zaujímavejšia a originálnejšia ako ste si spočiatku mysleli. Ani tu tomu nebolo inak, aj keď tento krát ma množstvo týchto zvratov úplne nešokovalo. Keďže to však bola autorkina prvá kniha, nebudem to držať proti nej. Hlavne keď viem, že v jej ďalších knihách sa jej podarilo šokovať ma oveľa viac, čo pre mňa jej knihy v dobrom odlišuje odlišuje od podobných príbehov. Samotný príbeh je obohatený aj o kúsky poézie, takzvanej "slam poetry" a aj keď obyčajne v knihách nemám rada podobné veci, tu sa mi to páčilo. No a samozrejme nemohli chýbať ani nejaké tie dojemné momenty. Slzy na krajíčku som mala síce len raz, ale určite by sa dôvod na plač našlo viacero.

Myslím, že všetky hlavné aj vedľajšie postavy s ktorými sme sa pravidelne stretávali mi boli sympatické, aj keď som možno z ich správania a reakcií nebola vždy nadšená. Súhlasiť so všetkým čo postavy robia je ale asi nemožné.

Táto kniha sa mi teda hodnotí celkom ťažko, keďže som si u užila, ale mám pocit, že sa nepriblížila ostatným knihám od Collen, ktoré som zatiaľ prečítala. Ak máte jej knihy radi alebo chcete jej tvorbu vyskúšať, táto kniha stojí za pokus. Ak ste ju už čítali, no nepáčila sa vám, určite skúste aj jej iné knihy predtým, než ju zavrhnete nadobro. Pretože Collen Hoover za to stojí.

Na záver mám ešte jednu dilemu. Slammed je prvou knihou v kvázi trilógií, no keďže ukončenie tejto knihy mi prišlo veľmi dobré a úplné, trochu váham, či stojí za to sa púšťať do pokračovania (lebo je to Colleen, tak prečo nie?) alebo to radšej skončiť tu, kým som spokojná.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára