pondelok 26. decembra 2016

Heartless - Marissa Meyer

Autor: Marissa Meyer
Originálny názov: Heartless
Počet strán: 449
Rok vydania: 2016
Anotácia: Catherine may be one of the most desired girls in Wonderland and a favorite of the unmarried King, but her interests lie elsewhere. A talented baker, she wants to open a shop and create delectable pastries. But for her mother, such a goal is unthinkable for a woman who could be a queen.

At a royal ball where Cath is expected to receive the King’s marriage proposal, she meets handsome and mysterious Jest. For the first time, she feels the pull of true attraction. At the risk of offending the King and infuriating her parents, she and Jest enter into a secret courtship.

Cath is determined to choose her own destiny. But in a land thriving with magic, madness, and monsters, fate has other plans.


Recenzia:
Túto knihu som dlho očakávala, no aj som sa jej trochu obávala. Marissu Meyer som si vďaka jej sérii - The Lunar Chronicles, veľmi obľúbila. Preto som jej najnovšej knihe rozhodne chcela dať šancu. Avšak Alicu v krajine zázrakov, ktorou je táto kniha inšpirovaná, som si len nedávno prečítala a vôbec ma nezaujala. A tak som sa obávala toho, ako sa mi táto kniha bude páčiť.
Recenzia
Heartless dejovo predchádza Alici a zameriava sa na príbeh srdcovej kráľovnej predtým, než sa kráľovnou vlastne stala. Catherine je mladá žena, ktorá najviac zo všetkého túži po tom, aby si so svojou najlepšou kamarátkou mohla otvoriť pekáreň. Ale keď jej rodičia zistia, že sa o jej ruku zaujíma kráľ, jej sen je ešte viac v nedohľadne ako kedykoľvek predtým. Catherine sa ale nechce vydávať a už rozhodne nie za kráľa. O to viac, keď do jej života vstúpi nový muž, dvorný šašo.

Úprimne, ani po dočítaní si nie som istá aké mám z tejto knihy pocity. Celý čas sa to totiž menilo. Niektoré scény boli pre mňa úplne nový a zaujímavý príbeh, niekedy som nechápala čo sa deje, lebo sa prejavilo šialenstvo pôvodného príbehu, ktoré mne osobne nijak neimponuje. Ak však pôvodný príbeh dobre poznáte, niektoré scény by pre vás možno boli jednoduchšie na pochopenie a užívali by ste si ich viac.

Romanca medzi Catherine a Jestom ma spočiatku veľmi zaujala a veľmi som sa tešila na každú ich scénu, ale aj to ma z nejakého neznámeho dôvodu veľmi rýchlo omrzelo. Možno to však bolo tým, že som celý čas čakala na to, kedy sa to celé pokazí, aby tento príbeh skutočne mohol smerovať k Alici v krajine zázrakov. Bolo tu síce zopár zvratov, no nič čo by ma skutočne šokovalo.

Ak ste fanúšikom Alici v krajine zázrakov, určite tento príbeh oceníte viac ako ja. Mne to však na zážitku asi viac uberalo ako pridávalo. Asi by som viac ocenila, keby aj táto kniha od tejto autorky bola viac ako jej predchádzajúce výtvory a pôvodného príbehu sa držala iba okrajovo. Avšak nie je fér, aby som tieto knihy, ktoré okrem autorky a súvislosti s rozprávkami nemajú nič spoločné, porovnávala. Aj keď je to veľmi ťažké.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára