piatok 25. novembra 2016

The DUFF - Kody Keplinger

Autor:  Kody Keplinger
Originálny názov: The DUFF: Designated Ugly Fat Friend
Počet strán: 280
Rok vydania: 2010
Anotácia: Seventeen-year-old Bianca Piper is cynical and loyal, and she doesn’t think she’s the prettiest of her friends by a long shot. She’s also way too smart to fall for the charms of man-slut and slimy school hottie Wesley Rush. In fact, Bianca hates him. And when he nicknames her “the Duff,” she throws her Coke in his face.

But things aren’t so great at home right now, and Bianca is desperate for a distraction. She ends up kissing Wesley. Worse, she likes it. Eager for escape, Bianca throws herself into a closeted enemies-with-benefits relationship with him.
Until it all goes horribly awry. It turns out Wesley isn’t such a bad listener, and his life is pretty screwed up, too. Suddenly Bianca realizes with absolute horror that she’s falling for the guy she thought she hated more than anyone.
Recenzia:
Tínedžerský film v písanej podobe. Touto vetou by som podľa mňa túto knihu dokázala veľmi rýchlo zhrnúť. Preferujem však, aby moje recenzie mali trochu viac obsahu, takže si to rozoberieme.

The Duff je kniha, ktorá bola na mojom zozname a aj na mojej poličke už nejaký ten čas. Videla som ju na mnohých blogoch a vo veľa youtube videách a všetci o nej hovorili samé dobré veci. A tak som ju konečne skúsila aj ja.

Ako som spomenula v prvej vete, táto kniha skutočne pôsobí ako typický, dievčenský, tínedžerský film. Hlavná postava, Bianca, je považovaná za tú škaredú zo skupiny jej kamarátok aj keď pravdepodobne vôbec nie je škaredá, no aj napriek tomu (a možno práve kvôli tomu) zaujme Wesleyho, ktorý je v ich škole preslávený ako sukničkár a lámač sŕdc. Samozrejme, Bianca ho nenávidí. Jej sa oveľa viac než otravný Wesley totiž páči Toby, ktorý je tak trochu nerd a do ktorého je zamilovaná už roky, aj keď s nim nikdy neprehodila viac než pár rozpačitých slov. Dej tejto knihy si asi veľmi ľahko viete predstaviť aj sami. Nie je to totiž nič prekvapivé, čo by ste ešte nevideli alebo nečítali. No aj napriek tomu sa to číta skvele, je to zábavné a celá knižka vám ubehne ako nič.  Bolo tu zopár serióznejších a temnejších momentov, keď som si myslela, že táto kniha predsa len bude niečím odlišná, ale väčšinou tieto momenty netrvali dlho. Nepovažujem to však za žiadny mínus, keďže som nejaký hlboký dej ani neočakávala.


Celkovo teda túto knihu hodnotím pozitívne, a odporučila by som ju každému, kto má rád tento typ príbehov. Nečakajte však od toho niečo viac.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára