pondelok 24. októbra 2016

The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky

Autor: Stephen Chbosky
Originálny názov: The Perks of Being a Wallflower
Slovenský názov: Charlieho malé tajomstvá
Počet strán: 213
Rok vydania: 1999
Anotácia: Charlie is a freshman.

And while he's not the biggest geek in the school, he is by no means popular. Shy, introspective, intelligent beyond his years yet socially awkward, he is a wallflower, caught between trying to live his life and trying to run from it.

Charlie is attempting to navigate his way through uncharted territory: the world of first dates and mix tapes, family dramas and new friends; the world of sex, drugs, and The Rocky Horror Picture Show, when all one requires is that perfect song on that perfect drive to feel infinite. But he can't stay on the sideline forever. Standing on the fringes of life offers a unique perspective. But there comes a time to see what it looks like from the dance floor.

The Perks of Being a Wallflower is a deeply affecting coming-of-age story that will spirit you back to those wild and poignant roller-coaster days known as growing up


Recenzia:
The Perks of Being a Wallflower, Ten kdo stojí v koutě, Charlieho malé tajomstvá. Mnoho rôznych názvov, no jeden príbeh, ktorý očaril ľudí po celom svete. Napriek tom, že som o tejto knihe a o tom aká je úžasná a ako by si ju každý mal prečítať počula mnohokrát, keď som sa do nej pustila, nevedela som, čo vlastne čakať.

Charlie tak trochu utiahnutý a nesmelý, no veľmi inteligentný a práve začína strednú školu. Veľa vecí je preňho nových, no našťastie sa veľmi rýchlo spriatelí s dvoma ľuďmi, vďaka ktorým sa jeho prvý rok na strednej stane veľmi zaujímavým a neopakovateľným. Nové priateľstvá, prvé lásky, problémy v rodine, všetky veci čo patria k dospievaniu prežívame spolu s Charliem prostredníctvom listov, ktoré píše pre nás neznámej osobe. Predtým než som túto knihu čítala, počula som, že je veselá, no aj smutná a teraz s tým úplne súhlasím. Nie je totiž iba jedna emócia, ktorou by sa táto kniha dala opísať.

Hlavné postavy sú veľmi sympatické, aj keď samotný Charlie mi (najmä zo začiatku) prišiel na svoj vek až príliš nevinný či naivný. Nie však v zlom slova zmysle. Možno to však bolo aj preto, že sa dej odohráva v roku 1991, kedy mládež ešte nebola tak predčasne vyspelá až skazená ako je dnes. Aj jeho priatelia a rodina sa k nemu občas správali, ako k dieťaťu, čo však Charlie v jednom momente aj vtipne poznamená.

"Are you high?" And again my mom asked my brother not to use such language in front of me, which was strange again because I think I'm the only person in my family who's ever been high.

Úprimne ani neviem, čo sa mi na tejto knihe tak páčilo, ale veľmi som si ju užívala a čítala sa mi nesmierne rýchlo. Dej bol zriedkavo dramatický, no nebol nudný a stále som chcela vedieť, ako sa osudy hlavných hrdinov budú ďalej vyvíjať. Nemyslím si, že táto kniha nejak razantne zmenila môj život a že je to rozhodne niečo, čo si musíte pred smrťou prečítať, no za pokus rozhodne stojí. Ja osobne som si totiž čítanie veľmi užívala a myslím si, že mnoho iných ľudí tiež.

"And even if somebody else has it much worse, that doesn't really change the fact that you have what you have. Good and bad."

Rozhodne si chcem pozrieť aj filmové spracovanie tejto knihy, no to zatiaľ posúvam na neurčito.  Ak však budem mať o filme veľa pocitov, možno pridám recenziu aj o tom.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára