nedeľa 30. októbra 2016

Heir of Fire - Sarah J. Maas

Autor: Sarah J. Maas
Originálny názov: Heir of Fire
Séria: Throne of Glass
Diel:  tretí
Počet strán: 565
Rok vydania: 2014
Anotácia: Celaena has survived deadly contests and shattering heartbreak―but at an unspeakable cost. Now, she must travel to a new land to confront her darkest truth . . . a truth about her heritage that could change her life―and her future―forever. Meanwhile, brutal and monstrous forces are gathering on the horizon, intent on enslaving her world. Will Celaena find the strength to not only fight her inner demons, but to take on the evil that is about to be unleashed?

The bestselling series that has captured readers all over the world reaches new heights in this sequel to the New York Times best-selling Crown of Midnight. Packed with heart-pounding action, fierce new characters, and swoon-worthy romance, this third book will enthrall readers from start to finish.


Recenzia:
Po prečítaní Crown of Midnight som bola nadšená a veľmi som sa tešila na ďalšie pokračovanie tejto série. Veľa sa toho udialo, a tak som bola veľmi zvedavá na to, ako sa dej bude ďalej vyvíjať. Zároveň som však mala trochu obavy, keďže udalosti na konci druhej knihy nasvedčovali tomu, že spoznáme nejaké nové miesta a nové postavy, čo nemusí byť vždy žiadané.

V tejto knihe sa teda Celaena vydáva do, pre nás novej, oblasti, kde spoznávame niekoľko nových postáv, ale aj mágiu o ktorú sme v prvých dvoch častiach boli ukrátení. Vďaka tomu kde sa nachádza a s kým sa stretáva získavame množstvo informácií o jej minulosti, jej rodičoch a v podstate všetkom dôležitom čo sa stalo v jej živote pred začiatkom tejto série. Mne osobne sa tieto flashbacky a spomienky veľmi páčili, aj keď ani zďaleka neboli pozitívne.

Nesústredíme sa však celý čas na Celaenu. Naďalej máme možnosť pozorovať aj príbeh Doriana a Chaola, ktorí sú stále v sklenenom paláci a ich životy sú viac v nebezpečenstve ako kedykoľvek predtým. Napriek tomu ich príbeh väčšinu času nie je príliš dramatický a všetko dôležité a šokujúce sa zvrtlo na môj vkus až príliš rýchlo.

Tentokrát dostávame aj uhol pohľadu novej postavy, čarodejnice Manon. Úprimne, kapitoly s čarodejnicami ma nesmierne nudili, keďže ich spojitosť s hlavným príbehom bola maximálne okrajová. Som si istá, že ich príbehy budú v pokračovaní dôležité, ale to nemení nič na tom, že ma zatiaľ ničím nezaujali a dej pre mňa iba spomaľovali.

Čo sa už spomínaného spomaleného deja týka, veľmi dlho som sa cítila, ako keby sa celý dej ešte len rozbiehal. Keď veci konečne začali naberať na obrátkach, zbadala som, že mi zostáva už iba asi 100 strán. Celý koniec mi preto prišiel veľmi uponáhľaný a radšej by som niektoré nudnejšie pasáže vymenila za pár strán navyše v posledných kapitolách.


Každopádne však budem v tejto sérii pokračovať, lebo som zvedavá ako sa veci budú ďalej vyvíjať. Dúfam, že tempo príbehu bude v nasledujúcich knihách rozvrhnuté trochu lepšie a že čarodejniciam sa buď bude autorka venovať menej alebo bude ich príbeh lepšie zakomponovaný do zvyšku knihy.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára