sobota 15. októbra 2016

Crown of Midnight - Sarah J. Maas

Autor: Sarah J. Maas
Originálny názov: Crown of Midnight
Séria: Throne of Glass
Diel:  druhý
Počet strán: 418
Rok vydania: 2013
Anotácia: "A line that should never be crossed is about to be breached.

It puts this entire castle in jeopardy—and the life of your friend."

From the throne of glass rules a king with a fist of iron and a soul as black as pitch. Assassin Celaena Sardothien won a brutal contest to become his Champion. Yet Celaena is far from loyal to the crown. She hides her secret vigilantly; she knows that the man she serves is bent on evil.

Keeping up the deadly charade becomes increasingly difficult when Celaena realizes she is not the only one seeking justice. As she tries to untangle the mysteries buried deep within the glass castle, her closest relationships suffer. It seems no one is above questioning her allegiances—not the Crown Prince Dorian; not Chaol, the Captain of the Guard; not even her best friend, Nehemia, a foreign princess with a rebel heart.

Then one terrible night, the secrets they have all been keeping lead to an unspeakable tragedy. As Celaena's world shatters, she will be forced to give up the very thing most precious to her and decide once and for all where her true loyalties lie... and whom she is ultimately willing to fight for.


Recenzia:
Po prečítaní prvej knihy som síce do tejto série nebola úplne zamilovaná, ale s určitosťou som vedela, že v nej chcem pokračovať. Najmä keďže každí tvrdí, že ďalšie knihy sú stále lepšie.

Druhá časť, Crown of Midnight, sa odohráva krátko po skončení prvej knihy a Celeana sa po výhre v súťaži stáva kráľovým šampiónom. Poctivo plní jeho želania a zabíja ľudí, ktorých sa chce kráľ zbaviť, ale keď ďalšie meno ktoré jej dá patrí niekomu z jej minulosti, snaží sa vypátrať, čo sa vlastne s touto osobou deje.

V tejto knihe sa toho stalo veľmi veľa, no len máločo z toho sa dá opísať bez spoilerov. Každopádne som sa však nenudila. Napriek tomu, že v Throne of Glass nebolo toľko akcie ako by som očakávala, tu sa to zmenilo. Prekvapenia a zvraty sa taktiež neodohrávali iba na konci, ale počas celej knihy, čo sa mi veľmi páčilo. Síce prekvapivé zvraty na konci milujem, uprostred knihy sú rovnako dobré a o to viac nečakanejšie. Napriek tomu sa tu uprostred deja odohrala jedna veľká vec, ktorá ma prekvapivo až tak nešokovala. A ani neviem prečo.

Aj v tejto knihe sa postupne dozvedáme viac a viac informácií o väčšine z postáv a niektoré z nich pravdepodobne výrazne ovplyvnia dej v nasledujúcich knihách, na čo sa veľmi teším. Všetky postavy (samozrejme okrem kráľa a iných potenciálnych, či skutočných záporákov) som si ešte viac obľúbila. Celeana má v druhej časti viac badass momentov ako v tej prvej, čo je tiež veľké plus. Stále si však stojím za tým, že Celeana môže byť dievčenská milovníčka kníh a večierkov rovnako ako temná vrahyňa a vôbec mi to nepríde divné a ani mi to nevadí.

Čo sa romantiky týka, som snáď ešte nerozhodnejšia než predtým. Keď sa príbeh nakláňa viac k Celeane a Chaolovi tak fandím im a Doriana mi je ľúto a zasa naopak. Some teda zvedavá, či kým dočítam všetky knihy budem pevne rozhodnutá v tom, komu vlastne fandím.

Tento diel sa mi teda rozhodne páčil ešte viac ako ten prvý a veľmi sa teším na pokračovanie. Dúfam, že bude minimálne rovnako dramatické a prekvapivé. Nechcem aby sa hlavná dejová linka ťahala príliš dlho, ale keďže táto séria ešte nie je ukončená, predpokladám, že príbeh musí byť obohatený niečím, o čom ešte neviem.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára