nedeľa 2. októbra 2016

Alice in Wonderland - Lewis Carroll

Autor: Lewis Carroll
Originálny názov: Alice in Wonderland
Slovenský názov: Alica v Krajine zázrakov
Séria: Alice's Adventures in Wonderland
Diel: prvý
Počet strán: 92
Rok vydania: 1865
Anotácia: Alice's Adventures in Wonderland (commonly shortened to Alice in Wonderland) is an 1865 novel written by English mathematician Charles Lutwidge Dodgson under the pseudonym Lewis Carroll. It tells of a girl named Alice falling through a rabbit hole into a fantasy world populated by peculiar, anthropomorphic creatures. The tale plays with logic, giving the story lasting popularity with adults as well as with children. It is considered to be one of the best examples of the literary nonsense genre. Its narrative course and structure, characters and imagery have been enormously influential in both popular culture and literature, especially in the fantasy genre.


Recenzia:
Síce som si túto detskú klasiku raz rozhodne chcela prečítať, rozhodne nebola na vrchole môjho zoznamu. Keď som sa však nedávno ocitla v situácii, kedy som knihu, ktorú som chcela čítať, nemala po ruke, rozhodla som sa siahnuť po niečom krátkom a výber padol práve na Alicu.

Filmy, či už hrané alebo animované, o tomto príbehu som nikdy nevidela a všetky moje vedomosti o tomto svete som mala akurát tak zo seriálov Once Upon a Time a Once Upon a Time in Wonderland, takže som veľmi nevedela čo očakávať. Okrem toho, že to bude pravdepodobne trochu bláznivé. Alica sa totiž cez králičiu dieru dostáva do krajiny zázrakov, ktorá je plná zvláštnych stvorení.

Úprimné, neviem čo ľudia na tejto knihe vidia. Celý svet aj postavy síce majú potenciál, vďaka čomu sú rôzne prerozprávania tohto príbehu zaujímavé, ale v tejto knihe je to jeden veľký chaos. Samozrejme že v menej ako 100 stranách sa nedá povedať nejaký detailný príbeh, nemáme možnosť postavy lepšie spoznať, ale aj tu boli všetky strany veľmi chabo využité. Väčšinu času som ani nechápala, o čom postavy rozprávajú a samotná Alica, ktorá by z nich všetkých mala byť asi najnormálnejšia, mi tiež nebola extra sympatická.


Možno by som knihu vnímala inak, ak by som už predtým videla jej filmové spracovanie a obľúbila si postavy, takto vo mne ale nevyvolala žiadne pozitívne emócie. Plusové body jej však dávam za to, že celý svet a jeho postavy sú nápadité a v rukách iných tvorcov sú skvelým podkladom pre iné, zaujímavejšie a logickejšie príbehy.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára