nedeľa 18. septembra 2016

Throne of Glass - Sarah J. Maas

Autor: Sarah J. Maas
Originálny názov: Throne of Glass
Séria: Throne of Glass
Diel:  prvý
Počet strán: 404
Rok vydania: 2012
Anotácia: After serving out a year of hard labor in the salt mines of Endovier for her crimes, 18-year-old assassin Celaena Sardothien is dragged before the Crown Prince. Prince Dorian offers her her freedom on one condition: she must act as his champion in a competition to find a new royal assassin.

Her opponents are men-thieves and assassins and warriors from across the empire, each sponsored by a member of the king's council. If she beats her opponents in a series of eliminations, she'll serve the kingdom for four years and then be granted her freedom. Celaena finds her training sessions with the captain of the guard, Westfall, challenging and exhilirating. But she's bored stiff by court life. Things get a little more interesting when the prince starts to show interest in her ... but it's the gruff Captain Westfall who seems to understand her best.

Then one of the other contestants turns up dead ... quickly followed by another. Can Celaena figure out who the killer is before she becomes a victim? As the young assassin investigates, her search leads her to discover a greater destiny than she could possibly have imagined.

Recenzia:
Do tejto série som sa chcela pustiť už nejaký ten čas, keďže o nej stále všade počuť samé chváli. Zároveň som však veľmi váhala, keďže fantasy veľmi nečítam a aj keď sa mi séria A Court of Thorns and Roses od tejto autorky páči, neprepadla som jej tak veľmi, ako ostatní čitatelia. Napokon som sa však rozhodla konečne jej dať šancu.

Hlavná predstaviteľka Celaena je mladá, no nesmierne zručná vrahyňa. Keď ju však niekto zradí, je zavlečená no baní v Endovier, kde musí pracovať ako otrok. Napriek tomu, že väčšina ľudí tam dlho neprežije, Celaena tam vydrží rok predtým, ako po ňu svoje vojská pošle princ. Nie je to však preto, aby ju zachránil na bielom koni. Má pre ňu ponuku, aby sa zapojila do súťaže, stala sa kráľovskou vrahyňou a pracovala pre jeho otca. Ak súťaž vyhrá a pár rokov si odpracuje, dostane späť svoju slobodu. Celaena preto nemá dôvod váhať a s účasťou v súťaží súhlasí.

Tento vskutku zaujímavý príbeh nie je niečo, po čom by som zvyčajne siahla, ale pozitívne reakcie ľudí ma presvedčili. Príbeh síce z popisu vyzerá byť plný akcie a krvy, ale nie je to úplne tak. Prvá kniha tejto séria sa totiž sústredí iba na samotnú súťaž a okrem disciplín, z ktorých sme videli prekvapivo málo, tu veľa bojovania nenájdete. Napriek tomu však príbeh nie je nudný, keďže v paláci sa dejú aj iné podivné veci, ktorým chce Celaena prísť na kĺb. Žiadne odhalenia, či zvraty ma však nejak extra nešokovali, z čoho som trochu sklamaná, ale kniha sa mi aj napriek tomu čítala veľmi rýchlo, lebo som stále chcela vedieť čo bude ďalej.

Hlavnú predstaviteľku Celaenu som si veľmi rýchlo obľúbila. Zatiaľ čo niektorí ľudia nesúhlasia s autorkiným rozhodnutím spraviť z Celaeny perfektnú nájomnú vrahyňu, no zároveň aj obyčajné dievča, ktoré zbožňuje knihy, šaty, prechádzky v záhrade či večierky, mne sa tento mix veľmi páči. Rozhodne oceňujem aj to, že aj keď niekedy bola tvrdohlavá a možno nerobila tie najmúdrejšie rozhodnutia, taktiež nerobila žiadne hlúpe chyby, ktoré ma na mnohých postavách z rôznych kníh neskutočne iritujú. Jej potenciálnych romantických partnerov som si tiež veľmi rýchlo obľúbila a celý čas som sa nevedela rozhodnúť, ktorý z párov by sa mi páčil viac. Tak to zatiaľ nechám nerozhodnuté a dúfam, že sa nedočkáme žiadneho dramatického milostného troj alebo dokonca viac uholníku.

Táto kniha sa mi teda rozhodne páčila, aj keď som možno čakala trochu viac drámy a prekvapení. Ešte by som jej vytkla to, že ku koncu sa niektoré veci vyriešili a zachránili akoby "zázrakom". Tento problém som však postrehla už vo viacerých fantasy knihách. Keď neexistujú jasne stanovené pravidlá sveta na ktoré by sme sa mohli spoliehať, často sa niektoré problémy vyriešia nečakanou mágiou o ktorej nikto nevedel a čitateľ nemá inú možnosť, než to akceptovať. Každopádne sa už teším, kedy si prečítam pokračovanie. Ešte sa totiž za vernú fanúšičku tejto série považovať nemôžem, ale myslím si, že som na dobrej ceste.


Ak ste túto populárnu sériu ešte nečítali, ale máte radi (alebo aspoň skúšate mať radi) fantasy, za pokus určite stojí. Ďaľšie knihy v sérii sú údajne ešte lepšie ako tá prvá, takže sa veľmi teším.


5 komentárov:

  1. Som rada, že sa ti kniha páčila. :) Ja som na tom takisto. :) Maj sa nádherne a užívaj večer.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. prvni dil byl nejslabsi, pockej az dojdes ke tretimu :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to sa veľmi teším :) Lebo prvý diel ma bavil, ale ešte nebol hodný toho ošialu.

      Odstrániť
  3. Také jsem ho nedávno četla. Ze zacatku me to moc nechytlo, ale pak jsem se zacetla a bylo to úžasné :) Uz se těším na další díly.

    OdpovedaťOdstrániť