streda 7. septembra 2016

Since You've Been Gone - Morgan Matson

Autor: Morgan Matson
Originálny názov: Since You've Been Gone
Počet strán: 449
Rok vydania: 2014
Anotácia: It was Sloane who yanked Emily out of her shell and made life 100% interesting. But right before what should have been the most epic summer, Sloane just…disappears. All she leaves behind is a to-do list.

On it, thirteen Sloane-inspired tasks that Emily would normally never try. But what if they could bring her best friend back?

Apple picking at night? Okay, easy enough.

Dance until dawn? Sure. Why not?

Kiss a stranger? Um...

Emily now has this unexpected summer, and the help of Frank Porter (totally unexpected), to check things off Sloane's list. Who knows what she’ll find?

Go skinny-dipping? Wait...what?

Recenzia:
Do mojej druhej knihy od Morgan Matson som sa púšťala trochu váhavo. Moja prvá skúsenosť s jej tvorbou ma totiž trochu sklamala, no nie natoľko, aby som sa vzdala. Pri mojom druhom pokuse padla voľba na Since You've Been Gone, čo je ďalšia oddychová letná knižka.

Príbeh sa sústredí na Emily, ktorej najlepšia kamarátka Sloane na začiatku leta spolu s jej rodičmi odíde bez jediného slova. Emily je z toho pochopiteľne zničená, lebo jej predstava skvelého leta sa jej zrazu začne rúcať pred očami a ona ani len netuší, čo sa so Sloane stalo. Čoskoro však od svojej najlepšej priateľky dostane zoznam úloh, ktoré má splniť a dúfa, že po ich dokončení sa zasa stretnú. A tak má zrazu Emily o svoje leto znovu postarané. Tento nápad sa mi už od začiatku veľmi páčil, keďže inak bežnému tínedžerskému príbehu dáva jasný cieľ - splniť všetky úlohy a znovu nájsť svoju najlepšiu kamarátku.

Úprimne povedané, spočiatku sa mi vzťah medzi Emily a Sloane príliš nepáčil. Emily mi prišla od svojej najlepšej priateľky až príliš závislá a bez nej po jej boku jej chýbala všetka sebavedomosť a nedokázala svoj život žiť tak plnohodnotne ako s ňou. Toto vo mne nevyvolávalo práve najlepšie pocity. Emily bola mnohými ľuďmi vnímaná iba ako kamarátka Sloane a asi jej to ani vôbec nevadilo. Avšak postupom času a hlavne vďaka scénam z minulosti a Emilinmu vývoju som si aj ja Sloane začala celkom obľubovať. Zvyšok vedľajších postáv mi bol tiež sympatický a bolo by fajn, keby sme mali možnosť vidieť viac ich scén, ktoré boli aj o niečom inom ako Emilinom zozname.

Čo sa deju týka, ten ma bavil a po prvých pár kapitolách mi strany ubiehali celkom rýchlo. Vedela som, že v každej kapitole sa Emily pokúsi splniť jednu z úloh a tak som sa vždy mala na čo tešiť. Čo mi však trochu vadilo je to, že v knihe bolo niekoľko väčších aj menších momentov, ktoré boli až príliš predvídateľné a celkovo tam nebolo nič, čo by ma úplne šokovalo. Ale okrem toho, čo sa stalo so Sloane, tam ani žiadne tajomstvo naznačované nebolo, takže nemám dôvod sa sťažovať.

Z konca knihy mám trochu rozpačité pocity. Rozuzlenie hlavnej zápletky sa mi celkom páčilo a som rada, že veci nezostali nevysvetlené. Ale čo sa celkového konca týka, ten podľa mňa prišiel trochu prirýchlo a nemali sme možnosť vidieť, kam dej smeroval ďalej a ako sa vyvinuli Emiline vzťahy s ostatnými postavami. Ďalšia kapitole alebo dve to mohli veľmi ľahko uzavrieť.


Celkovo sa mi ale táto kniha páčila a určite by som ju odporúčala ďalej, najmä ak chcete jednoduché čítanie na leto.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára