štvrtok 4. augusta 2016

Everything, Everything - Nicola Yoon

Autor: Nicola Yoon
Originálny názov: Everything, Everything
Počet strán: 310
Rok vydania: 2015
Anotácia: My disease is as rare as it is famous. Basically, I’m allergic to the world. I don’t leave my house, have not left my house in seventeen years. The only people I ever see are my mom and my nurse, Carla.

But then one day, a moving truck arrives next door. I look out my window, and I see him. He’s tall, lean and wearing all black—black T-shirt, black jeans, black sneakers, and a black knit cap that covers his hair completely. He catches me looking and stares at me. I stare right back. His name is Olly.

Maybe we can’t predict the future, but we can predict some things. For example, I am certainly going to fall in love with Olly. It’s almost certainly going to be a disaster.

Recenzia:
Madeline je alergická na svet. Keď som prvý krát videla túto vetu na Goodreads, myslela som, že je to myslené metaforicky. Avšak nie je. Madeline má ťažký kombinovaný imunodeficit, kvôli ktorému nemôže opustiť svoj dom ak nechce riskovať svoj život. Jedného dňa sa však do vedľajšieho domu nasťahuje chlapec, ktorý Madeline okamžite zaujme a zmení jej pohľad na svet.

Celý príbeh je teda pomerne jednoduchý. Dvaja mladí ľudia sa do seba bezhlavo zamilujú, ale prekážky v ich živote bránia tomu, aby mohli mať plnohodnotný vzťah. Oni sa však snažia urobiť všetko preto, aby mohli byť spolu aj keď sú tieto rozhodnutia často nerozvážne či nebezpečné.

Hlavnej postavy Maddie, mi bolo samozrejme ľúto. Napriek tomu, že sa považujem za "domaseda", je to niečo úplne iné, ako svoj dom neopustiť celý život. Stotožniť sa s ňou mi teda prišlo veľmi ťažké. Všetko o vonkajšom svete ju fascinovalo, čo asi väčšina z nás nedokáže veľmi pochopiť alebo oceniť. Oliver to však nemal oveľa ľahšie. Zatiaľ čo jeho zdravotný stav je úplne normálny, situácia v jeho rodine je dosť komplikovaná. Mám pocit, ako by som o postavách ani nemala čo povedať, lebo ma ničím nezaujali.

Videla som, že ľudia túto knihu porovnávajú so známymi dielami ako sú The Fault n Our Stars alebo All the Bright Places, ale tie mňa osobne nikdy veľmi nelákali. Everything, Everything ma však zaujalo ihneď a nie len kvôli krásnej obálke. Romantické príbehy mám rada, takže fakt, že tento má byť trochu presladený na neodrádzal. Minimálne kým som sa do knihy nepustila. Nemám nič proti YA žánru a možno niektoré scény boli také aké boli preto, že Madeline mala minimum kontaktu s vonkajším svetom a vzťahmi s inými ľuďmi, ale jej zamilovanosť mi občas prišla trochu detinská a prehnaná. Hlavný pár vo mne teda nevyvolal žiadne pocity.

Najzaujímavejšou časťou knihy bol pre mňa určite zvrat, ktorý nastal blízko pri konci. Neviem či ma viac prekvapilo čo sa stalo alebo že akýkoľvek zvrat vlastne nastal. A tiež si nie som istá, ako som s ním spokojná. Rozhodne to však pre mňa knihu aspoň trochu ozvláštnilo. Bolo by ale asi lepšie, keby sa tieto udalosti stali skorej a koniec nepôsobil tak unáhlene.


Ak teda máte radi presladené romantické príbehy o tínedžeroch a nevadí vám, že sa tam väčšinu času nič dramatické nedeje, táto kniha by sa vám mohla páčiť. Mňa osobne však ničím extra nezaujala a väčšinu času som sa bohužiaľ nudila.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára