štvrtok 18. augusta 2016

Along for the Ride - Sarah Dessen

Autor: Sarah Dessen
Originálny názov: Along for the Ride
Počet strán: 383
Rok vydania: 2009
Anotácia: It’s been so long since Auden slept at night. Ever since her parents’ divorce—or since the fighting started. Now she has the chance to spend a carefree summer with her dad and his new family in the charming beach town where they live.

A job in a clothes boutique introduces Auden to the world of girls: their talk, their friendship, their crushes. She missed out on all that, too busy being the perfect daughter to her demanding mother. Then she meets Eli, an intriguing loner and a fellow insomniac who becomes her guide to the nocturnal world of the town. Together they embark on parallel quests: for Auden, to experience the carefree teenage life she’s been denied; for Eli, to come to terms with the guilt he feels for the death of a friend.

In her signature pitch-perfect style, Sarah Dessen explores the hearts of two lonely people learning to connect.


Recenzia:
Túto autorku som mala na svojom zozname už nejaký ten piatok, ale stále som jej knihy odsúvala v prospech iných. Leto sa ale pomaly blíži ku koncu a nevedela by som si predstaviť ideálnejší čas na takýto príbeh.

Auden bola celý svoj život až príliš zodpovedná. Svoj voľný čas venovala učeniu, jej brigády sa sústredili na jej budúcu kariéru a na bezstarostné dobrodružstvá so svojimi rovesníkmi ani len nepomyslela. Leto pred vysokou školou však odchádza bývať za jej otcom a jeho novou rodinou a aj keď sa tieto prázdniny nemajú líšiť od tých ostatných, Auden sa čoskoro ocitne v úplne inom svete.

Tento letný príbeh je pomerne jednoduchý a realistický, no napriek tomu celkom zaujímavý. Nájdete tu skvelý mix rodiny, priateľstiev ale aj romantiky. Nejde tu teda iba o jednu hlavnú dejovú linku, ale o niekoľko menších, ktoré sa týkajú rôznych častí Audeninho života.
S Auden som sa dokázala v mnohom stotožniť, keďže ako introvert som ani ja v mojich tínedžerských rokoch veľa vecí nezažila. S vedľajšími postavami som toho už mala asi spoločného menej, no väčšina z nich bola zaujímavá a celkom sympatická a aj o ich životoch som rada čítala. Najmenej sympatický mi boli rozhodne rodičia Auden, ale práve ich správanie často posúvalo dej vpred a ovplyvňovalo rozhodnutia ich dcéry.

Romantická linka v tejto knihe nebola presladená alebo neuveriteľná ako to v mnohých príbehoch o tínedžeroch býva, čo som rozhodne ocenila. Nočné dobrodružstvá, ktoré hlavný pár zažíval boli zábavné, no niekedy aj trochu smutné, ale nič čo by pohodový tón tejto knihy narúšalo. Tento pár sa mi asi nezapíše do pamäte po zvyšok môjho života, ale ich scény ma bavili a fandila som im až do konca.


Celý príbeh nie je možno najoriginálnejší a keby som čítala niekoľko takýchto kníh za sebou, asi by som sa veľmi rýchlo začala nudiť. Ale to nič nemení na tom, že som si čítanie veľmi užila. Koniec nebol ničím prekvapivý či dramatický, ale od tejto knihy som ani nič iné nečakala.  Keďže toto bola zatiaľ jediná kniha od tejto autorky, ktorú som čítala, nemôžem ju porovnať s jej ostatnými dielami. Určite ju však odporúčam ak túžite po jednoduchom, no nie povrchnom príbehu.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára