nedeľa 7. augusta 2016

A Court of Mist and Fury - Sarah J. Maas

Autor: Sarah J. Maas
Originálny názov: A Court of Mist and Fury
Séria: A court of Thorns and Roses
Diel:  druhý
Počet strán: 640
Rok vydania: 2016
Anotácia: Feyre survived Amarantha's clutches to return to the Spring Court—but at a steep cost. Though she now has the powers of the High Fae, her heart remains human, and it can't forget the terrible deeds she performed to save Tamlin's people.

Nor has Feyre forgotten her bargain with Rhysand, High Lord of the feared Night Court. As Feyre navigates its dark web of politics, passion, and dazzling power, a greater evil looms—and she might be key to stopping it. But only if she can harness her harrowing gifts, heal her fractured soul, and decide how she wishes to shape her future—and the future of a world cleaved in two.

With more than a million copies sold of her beloved Throne of Glass series, Sarah J. Maas's masterful storytelling brings this second book in her seductive and action-packed series to new heights.


Recenzia:
Po prečítaní prvej knihy z tejto série som bola veľmi zvedavá na jeho pokračovanie a hneď som sa doňho aj pustila. Keď sa však na toto rozhodnutie pozerám spätne, nie som si istá, či bolo správne. Fantasy žáner totiž čítam minimálne a väčšinou mi to trvá dlhšie ako contemporary knihy. Takže čítanie dvoch dlhých fantasy kníh za sebou mi po chvíli prišlo nekonečné.

Ako som spomínala v recenzia na A Court of Thorns and Roses, s pár menšími obmenami by tá kniha mohla stáť sama o sebe. Autorka však mala v pláne trilógiu (sériu?) a tak sa v druhom pokračovaní posúvame v príbehu ďalej. Ubehlo pár týždňov od kedy Feyre zomrela a bola znovuzrodená do svojej novej a nesmrteľnej podoby. Po vražde Amarathy a dlho-očakávanom miery sa celý Prythian znovu stavia na svoje nohy a jeho obyvatelia sa snažia vrátiť sa späť k svojim životom, ktoré žili predtým, než ich Amaratha zničila. Freye plánuje svadbu s Tamlinom, no jej život vôbec nie je taký rozprávkový ako možno čakala. Čerešničkou na torte je už len Rhysand, ktorý sa zjaví v tom naj(ne)vhodnejšom momente, aby Feyre pripomenul dohodu, ktorú s nim uzavrela. Nič konkrétnejšie asi o deji prezradiť nemôžem. Tak ako v prvej knihe, aj tu sa nájdu akčné scény, romantické scény a samozrejme aj nejaké tie prekvapenia a zvraty. No napriek tomu sa pokračovanie od svojho predchodcu dosť odlišuje a nedokážem presne opísať čím.

Stretávame niekoľko nových postáv, ktoré som si obľúbila a lepšie spoznávame niektoré staré postavy. Na množstvo z nich som si po druhej knihe utvorila úplne iný názor ako v tej prvej, čo bolo niekedy príjemné a inokedy zas nepríjemné prekvapenie.

Zatiaľ čo po prečítaní prvej knihy som bola nerozhodná, na ktorú stranu potenciálneho milostného trojuholníka sa mám prikloniť, teraz mi to už je úplne jasné a neviem nad čím som váhala. Predpokladá, že väčšina čitateľov so mnou bude súhlasiť.

Je mi ľúto, že tejto knihe nemôžem dať plné hodnotenie, lebo celkový príbeh bol skvele premyslený a koniec ma rozhodne navnadil na pokračovanie. Ale cez prvých asi 50 kapitol som sa dostávala neskutočne pomaly a nič ma nemotivovalo k tomu, aby som čítala viac a rýchlejšie aj keď ma dej samotný celkom bavil. Síce väčšina scén niekam smerovala alebo budovala vzťahy medzi postavami, ocenila by som, keby bola kniha trochu kratšia. Kým som sa totiž mojim slimačím tempom dostala ku koncu, začiatok mi prišiel na kilometre vzdialený. To však môže byť problém len u mňa a ak ste v čítaní rýchlejší, táto kniha vám možno príde nabitá zaujímavými scénami.


Ak sa vám teda A Court of Thornes Roses páčila, rozhodne siahnite aj po pokračovaní. Dej sa síce dosť odlišuje a smeruje úplne inde ako by ste možno čakali v prvej knihe, ale rozhodne za to stojí.


2 komentáre:

  1. TO já si raději počkám na české vydání, s angličtinou nejsem taková kamarádka :P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je to zrovna najjednoduchšie čítanie, ale po toľkých stranách mi to už neprišlo také zložité ako na začiatku. Ale zasa ja angličtinu študujem, takže toto by pre mňa nemalo byť príliš náročné. Skôr taký prázdninový tréning :D

      Odstrániť