štvrtok 23. júna 2016

November 9 - Colleen Hoover

Autor: Colleen Hoover
Originálny názov: November 9
Počet strán: 310
Rok vydania: 2015
Anotácia: Fallon meets Ben, an aspiring novelist, the day before her scheduled cross-country move. Their untimely attraction leads them to spend Fallon’s last day in L.A. together, and her eventful life becomes the creative inspiration Ben has always sought for his novel. Over time and amidst the various relationships and tribulations of their own separate lives, they continue to meet on the same date every year. Until one day Fallon becomes unsure if Ben has been telling her the truth or fabricating a perfect reality for the sake of the ultimate plot twist. 
Recenzia:
Túto knihu som si vybrala z dvoch hlavných dôvodov: 1. Chcem si prečítať všetky diela od Colleen Hoover, lebo ma neskutočne bavia 2. Na blogu ctemeanglicky prebieha spoločné letné čítanie a November 9 je jedna z vybraných kníh a jediná, ktorú som v danom momente mala na svojo TBR zozname.

Tento príbeh má celkom nevšedný námet. Hlavné postavy spolu strávia každý rok iba jeden deň - 9. november a je to taktiež jediný deň o ktorom sa dočítame. Ja som do tejto knihy išli nevediac ako sa postavy poznajú ani prečo sa stretávajú a tak je to asi najlepšie. Preto samotný dej nebudem veľmi rozoberať.

Čo sa postáv týka, zameriavame sa hlavne na tie dve hlavné, keďže tie vedľajšie sa tam vyskytujú fakt minimálne. Avšak ani k tým hlavným postavám som si nevytvorila žiadny vzťah. Neviem či je to iba tým, že sme mali možnosť ich vidieť iba raz za rok a tým pádom nám uchádzalo ako sa správajú v bežných situáciách alebo či je problém niekde inde. Ak ste od Colleen čítali Ugly Love, možno vás poteší, že sa tam ako vedľajšie postavy mihnú aj niektoré postavy z tejto knihy.

Pri čítaní tejto knihy som prežívala množstvo rôznych emócií. Raz som sa smiala, inokedy sa rozplývala nad niečim rozkošným, niekedy som od zúfalstva chcela kričať do vankúša a samozrejme, že niekedy ma príbeh aj rozosmutnil. V prvej časti knihy som sa obávala, že sa nedočkáme žiadneho veľkého tajomstva alebo zvratu lebo to nebolo jasne naznačené, ale Colleen nesklamala a pripravila nám niekoľko väčších aj menších šokov. Nemusíte však byť Sherlock Holmes na to, aby ste ich odhalili predčasne.

Keď sa pozriete na Goodreads, uvidíte že ľudia ktorí si túto knihu prečítali sa delia do dvoch hlavných skupín. Tí, ktorí jej dali 5 hviezdičiek a sú z nej nadšení a tých, ktorí príbeh považujú za lacný a nereálny. A aj keď som schopná vidieť chyby, ktoré tento príbeh má, úprimne povedané sú mi ukradnuté. Táto kniha ma bavila od prvej strany po poslednú a čítala som ju s ľahkosťou a záujmom ako som mnohé iné, a podľa väčšiny ľudí lepšie, knihy čítať nedokázala. Možno to hovorí niečo o mne a o tom, že môj štandard pre knihy nie je posadený vysoko, ale radšej si prečítam niečo čo ma baví ako niečo, čo je všeobecne považované za "kvalitnú literatúru" a nudí ma. Pri čítaní názorov ostatných ľudí som taktiež videla veľa kritiky na fakt, že Fallon mala problémy so sebavedomím a Ben bol jediný, kto jej s tým pomáhal a vďaka komu sa cítila sebaistejšie. Je pravda, že nikto by sa nemal spoliehať iba na podporu iných, ale to, že má niekto nízke sebavedomie je veľmi reálna vec. Nemali by sme predstierať že takýto nápad bol vytvorený len pre túto knihu. To isté sa týka správania postáv, ktoré niekedy nebolo zrovna ideálne. Áno, niektoré veci, ktoré postavy povedali alebo spravili by nemali byť vzorom pre čitateľov, ale to automaticky neznamená, že robia knihu horšou. To, že občas z úst vypustia nejakú hlúposť je predsa realistickejšie, ako keby boli postavy dokonalé.

Ak teda patríte k ľuďom, ktorý potrebujú aby príbeh bol realistický a vysoko kvalitný, táto kniha asi nebude pre vás. Ak si vystačíte s dávkou emócií a zvratov aké nám Colleen Hoover rada ponúka a dokážete sa povzniesť nad niektoré menej realistické či klišé momenty, určite túto knihu skúste.


2 komentáre:

  1. Colleen Hooverová je moje oblíbená autorka. Nejhezčí se pro mě stala zatím kniha Bez naděje :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. K tej som sa zatiaľ nedostala, ale rozhodne si ju musím prečítať. Dúfam, že aj mne sa bude páčiť :)

      Odstrániť