nedeľa 19. júna 2016

Clockwork Princess - Cassandra Clare

Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: Clockwork Princess
Slovenský názov: Mechanická Princezná
Séria: The Infernal Devices
Diel: tretí
Počet strán: 567
Rok vydania: 2013
Anotácia: A net of shadows begins to tighten around the Shadowhunters of the London Institute. Mortmain plans to use his Infernal Devices, an army of pitiless automatons, to destroy the Shadowhunters. He needs only one last item to complete his plan: he needs Tessa Gray.

Charlotte Branwell, head of the London Institute, is desperate to find Mortmain before he strikes. But when Mortmain abducts Tessa, the boys who lay equal claim to her heart, Jem and Will, will do anything to save her. For though Tessa and Jem are now engaged, Will is as much in love with her as ever.

As those who love Tessa rally to rescue her from Mortmain’s clutches, Tessa realizes that the only person who can save her is herself. But can a single girl, even one who can command the power of angels, face down an entire army?

Danger and betrayal, secrets and enchantment, and the tangled threads of love and loss intertwine as the Shadowhunters are pushed to the very brink of destruction in the breathtaking conclusion to the Infernal Devices trilogy.


Recenzia:
V tretej a poslednej knihe tejto trilógie sa príbeh shadowhunterov žijúcich v Londýnskom inštitúte v druhej polovici 19. storočia konečne chýli ku koncu. Pravdupovediac, keď som čítala prvú knihu tejto trilógie, nemyslela som si, že hlavnú zápletku budú naťahovať celé tri knihy. Nečítam veľa sérií alebo trilógií a keď áno, väčšinou v každej knihe ide aj o niečo iné ako o boj s hlavným záporákom. Tu mi však prišlo, že sa hlavná zápletka ťahala, lebo shadowhunteri v ich pátraní a boji postupovali celkom pomaly. Je pravda, že príbeh sa odohráva počas celkom krátkeho časového úseku, ale kniha má stále viac ako 500 strán kvôli ktorým mi tempo prišlo pomalšie. Problém s pomaly ubiehajúcimi stranami som však mala aj pri predchádzajúcich dvoch knihách, takže som nebola príliš prekvapená. Možno to bolo aj tým, že menšie zápletky popri tej hlavnej ma príliš netrápili.

Ako som už spomenula v recenzii na Clockwork Prince, postavy som si začala viac a viac obľubovať a tak to bolo aj v tejto knihe. Mojim obľúbencom, napriek tomu že nemal veľa priestoru, zostáva Magnus. Vďaka vývoju z predchádzajúcej knihy som si ešte viac obľúbila Willa. Z milostného trojuholníka som však stále trochu rozpačitá. Aj keď Tessa našťastie nepatrí medzi postavy ktoré ma iritujú, stále nechápem čo na nej jej dvaja nápadníci vidia také skvelé.

Jedna, pomerne malá vec, ktorá sa však v tejto knihe objvavovala viac ako v tých predchádzajúcich, je hovorenie v cudzom jazyku. Z nejakého neznámeho dôvodu ma to iritovalo. Aká je pointa, že je tam pár viet napísaných v inom jazyku, keď sú pod tým aj tak preložené? Nestačilo poznamenať, že ten niekto danú vec povedal v inom jazyku? Predpokladám, že aj tak väčšina čitateľov týmto jazykom nerozumie a pravdepodobne tie vety skladajúce sa zo zvláštnych nezrozumiteľných slov preskočila. Aspoň ja som to tak robila.

Aby však táto recenzia nepôsobila príliš negatívne, musím spomenúť aj všetky veci, ktoré sa mi na tejto knihe páčili, aj keď k ním možno nemám toľko poznámok, ako k tým veciam, ktoré sa mi nepáčili. V prvom rade sa mi páčila celková zápletka a jej rozuzlenie. Nie som si vedomá ničoho, čo by na konci nedávalo zmysel, za čo som vďačná. Po tom, čo sa hlavná zápletka naťahovala tri knihy však koniec prišiel trochu prirýchlo. Neznamená to však, že som s ním nebola spokojná. Tiež bolo niekoľko momentov, kedy som zostala z vývoja príbehu prekvapená, čo určite oceňujem.

Rozhodne sa mi páčil aj epilóg, ktorý bol síce miestami príliš smerovaný na fanúšikov a na to, aby uspokojil čo najviac ľudí, ale zároveň to autorke nemôžem vytýkať. Som rada, že sme mali šancu počuť o tom, čo sa s postavami dialo ďalej. Nemám rada keď koniec príde prirýchlo a mi nemáme potuchy či šťastný koniec vydržal viac ako týždeň.

Aby som to zosumarizovala, celkovo sa mi táto trilógia jej dej a postavy páčili. Avšak čítanie mi často ubiehalo pomaly, čo u mňa navodzuje dojem, že som si knihy neužívala tak veľmi, ako by som chcela. Podľa všetkého však toto nie je častý problém pri týchto knihách, lebo sú čitateľmi veľmi obľúbené a určite by ste im mali dať šancu, aj keď len zo zvedavosti.



0 komentárov:

Zverejnenie komentára