nedeľa 5. júna 2016

Clockwork Prince - Cassandra Clare

Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: Clockwork Prince
Slovenský názov: Mechanický Princ
Séria: The Infernal Devices
Diel: druhý
Počet strán: 502
Rok vydania: 2011
Anotácia: With the help of the handsome, self-destructive Will and the fiercely devoted Jem, Tessa discovers that the Magister’s war on the Shadowhunters is deeply personal. He blames them for a long-ago tragedy that shattered his life. To unravel the secrets of the past, the trio journeys from mist-shrouded Yorkshire to a manor house that holds untold horrors, from the slums of London to an enchanted ballroom where Tessa discovers that the truth of her parentage is more sinister than she had imagined. When they encounter a clockwork demon bearing a warning for Will, they realize that the Magister himself knows their every move—and that one of their own has betrayed them.

Tessa finds her heart drawn more and more to Jem, but her longing for Will, despite his dark moods, continues to unsettle her. But something is changing in Will—the wall he has built around himself is crumbling. Could finding the Magister free Will from his secrets and give Tessa the answers about who she is and what she was born to do?

As their dangerous search for the Magister and the truth leads the friends into peril, Tessa learns that when love and lies are mixed, they can corrupt even the purest heart.

Recenzia:
Do pokračovanie tejto série som sa púšťala trochu skepticky. Prvá kniha bola síce fajn, ale neohúrila ma tak, ako som dúfala, keď som o nej všade počúvala. Druhá kniha začínala veľmi podobne a prvých asi sto strán som sa dosť nudila. Postupne som sa však do deja viac a viac dostávala a začínala som o postavách a o celom príbehu rozmýšľať, aj keď som ho práve nečítala. Čo, ako určite viete z vlastnej skúsenosti, je znamenie, že sa vám kniha páči.

Dej druhej knihy takmer okamžite nasleduje koniec tej prvej a po odhalení hlavného záporáka je jeho chytenie hlavným cieľom tohto príbehu. Naša skupina shadowhunterov má na to však obmedzený časový limit, lebo ak ho nechytia do dvoch týždňov, prídu o inštitút, kde žijú. Celý dej tejto knihy sa teda odohráva iba v rozmedzí týchto dvoch týždňov, čo mi miestami príde trochu nerealistické, keďže sa toho udeje naozaj veľa a niektoré vzťahy sa vyvíjajú veľmi rýchlo. To však môže byť spôsobené aj dobou, kedy sa daný príbeh odohráva, keďže kedysi sa ľudia brali oveľa rýchlejšie ako dnes a rýchli vývoj vzťahov preto nebol taký zvláštny. Napriek tomu, že niektoré veci sa vyvíjali rýchlo a udialo sa tam toho veľa, som občas mala pocit, že sa kniha vliekla a stránky mi ubiehali veľmi pomaly.  Čakala som, že koniec bude trochu uzavretejší, ale keďže nasleduje ešte jedna kniha, asi sa to nedá považovať za chybu a naopak ma to navnadilo na to, aby som s čítaním tejto trilógie čoskoro pokračovala.

V recenzii na Clockwork Angel som spomínala, že žiadnu z postáv som si úplne nezamilovala. Netvrdím, že som teraz do hlavných postáv priam zbláznená ale už som si ich začala celkom obľubovať, čo je taktiež pozitívnym posunom. Nie som si istá, či len v prvej knihe neboli tak dobre vykreslené alebo som s nimi potrebovala stráviť viac času. U jednej špecifickej postavy však pomohlo, že sme sa dozvedeli prečo sa správa tak ako sa správa. Obzvlášť som si obľúbila Magnusa, ktorý síce nehrá veľkú rolu, ale bol mi okamžite sympatický a jeho scény ma neraz pobavili.

Čo sa týka milostného trojuholníka, ktorý sa v tejto knihe rýchlo rozvíja, trochu mi láme srdce. Will aj Jem sú mi sympatickí z rôznych dôvodov a akokoľvek sa situácia v danom momente vyvíja, je mi ľúto toho, kto je v danom momente osamotený. Takže si momentálne neviem predstaviť, ako môže celá táto vec dopadnúť dobre pre všetky zúčastnené postavy. Asi by bolo jednoduchšie, keby som jedného z Tessiních potencionálnych nápadníkov nemala rada, ale na druhú stranu je príjemnejšie čítať o trojuholníku, kde vám nie je jasné, že sa ženie zlým smerom.

Z druhej knihy mám teda lepšie pocity ako z tej prvej a už sa celkom teším na zakončenie tejto trilógie a som zvedavá, ako všetko dopadne. Stále však nechápem ošiaľ okolo týchto kníh a neviem, či to tá posledná dokáže zmeniť. Nechám sa preto prekvapiť.



2 komentáre:

  1. Ve vetsine s tebou souhlasim, ale jen jedno nechapu - ze ti prislo, ze se knizka vlekla :D mne naopak prijde jako jedna z nejakcnejsich knizek, co jsem kdy cetla, a prijde mi, ze se tam v jednom kuse neco deje. :D Pekny clanek:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja tomu sama nechapem :D Na jednu stranu sa tam stále niečo deje, ale na druhú stranu mi to prišlo pomalé lebo mi stránky ubiehali pomaly. Nie som veľmi fanúšik opisov a myslím, že tu ich bolo celkom dosť tak to tomu možno prispievalo.

      Odstrániť