streda 29. júna 2016

Amy & Roger's Epic Detour - Morgan Matson

Autor: Morgan Matson
Originálny názov: Amy & Roger's Epic Detour
Počet strán: 344
Rok vydania: 2010
Anotácia: Amy Curry is not looking forward to her summer. Her mother decided to move across the country and now it's Amy's responsibility to get their car from California to Connecticut. The only problem is, since her father died in a car accident, she isn't ready to get behind the wheel. Enter Roger. An old family friend, he also has to make the cross-country trip - and has plenty of baggage of his own. The road home may be unfamiliar - especially with their friendship venturing into uncharted territory - but together, Amy and Roger will figure out how to map their way.
Recenzia:
Morgan Matson je veľmi ospevovanou autorkou čo sa súčasných a najmä letných kníh týka. Preto konečne nastal čas, aby som jej tvorbe dala šancu. Na začiatok som si vybrala jej asi najznámejšiu knihu, ktorá sa celá točí okolo roadtripu naprieč Amerikou. Po nešťastnej autonehode pri ktorej zahynul jej otec sa Amy so svojou rodinou sťahuje na opačný koniec krajiny. Od tej nehody si však odmieta sadnúť za volant a tak jej mama navrhne, že ju tam odvezie jej známy z detstva, Roger. Hneď na začiatku sa však rozhodnú, že namiesto nudného výletu, ktorý im naplánovala Amyna mama sa radšej vydajú vlastnou cestou a celú si ju užijú.

Nápad na tento príbeh ma rozhodne zaujal, keďže som zatiaľ o žiadnom roadtripe nečítala. Nevie síce čo som očakávala, ale bola som trochu sklamaná. Čo sa samotného cestovania týka, mala som pocit, že sa tam neustále opakuje to isté dokola, len s miernymi zmenami. Plánovanie cesty, počúvanie hudby, zastávka vo fast foode, 20 otázok, hľadanie hotela. Viem že dlhé cesty autom sú také a nedá sa od nich očakávať niečo prevratné, ale práve kvôli tomu by som ich v knihe venovala menej času. Scény, kedy hlavné postavy konečne na dlhší čas zastavili, dialo sa niečo nové a zoznámi sme sa s novými ľuďmi už boli o čosi zaujímavejšie. Celkovo mi dej prišiel až príliš pokojný a pohodový. Nedostatok drámy spôsobil to, že som sa v tejto, pomerne krátkej knihe, posúvala vpred celkom pomaly. Najskôr som dúfala, že iba prvá polovica je taká pokojná, ale ani do úplného konca sa nestalo nič šokujúce, kde by som s nedočkavosťou pretáčala ďalšiu stranu. Síce táto kniha žiadnu drámu nesľubovala, bola som dosť sklamaná s nedostatku akéhokoľvek napätia. Najradšej mám totiž, keď vo mne knihy vyvolávajú emócie (a to najmä emócie šťastia či prekvapenia) a to mi v tomto prípade veľmi chýbalo.

Čo sa romantiky týka, predpokladala som, že jej v tejto knihe bude viac. Neviem však s istotou povedať, či som z toho sklamaná alebo nie. O kamarátskom alebo akomkoľvek inom vzťahu medzi Amy a Rogerom totiž nemám žiadne silné pocity. Vo všeobecnosti som sa ani s jednou z postáv nejak nespojila, aj keď mi boli celkom sympatické.


Celkovo by som túto knihu zhodnotila ako oddychovú a jednoduchú, ideálnu na leto. Ak však túžite po príbehu s trochou drámy a dobrodružstiev, toto vám asi stačiť nebude. Hlavné postavy sú však celkom sympatické a majú aj svoje vlastné problémy, ktoré iba čiastočne súvisia s ich roadtripom. Najzaujímavejšou časťou tejto knihu sú ale asi rôzne ústrižky, fotky a playlisty, ktoré dopĺňajú text. Napriek všetkému je táto kniha ale množstvom čitateľov obľúbená, preto by ste jej mali dať aspoň šancu.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára