nedeľa 29. mája 2016

Sophie Kinsella - minirecenzie

Túto autorku som objavila už pomerne dávno, keď som ešte nenavštevovala žiadne blogy či youtube kanály zamerané na knihy. A keďže už od prečítania niektorých z týchto kníh ubehlo veľa času, nepamätám si ich tak detailne. Rozhodla som sa preto moje pocity zhrnúť aspoň do minirecenzií.


Remember me?
Toto bola prvá kniha od tejto autorky, ktorú som kedy chytila do ruky a jedna z prvých kníh, ktorú som kedy prečítala v angličtine. Lexi sa jedného dňa prebudí v nemocnici a zistí, že kvôli autonehode stratila pamäť a zabudla posledné tri toky svojho života. To sa však nejaví ako veľká tragédia, keďže keď sa zobudí, jej život vyzerá byť perfektný. Má skvelú prácu, perfektnú postavu a dokonalého manžela. Ale ako to už býva, nič nie je také perfektné, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Lexi si rýchlo začne uvedomovať, že veci nie sú tak ako vyzerajú a že so svojim novým životom nie je úplne spokojná. Snaží sa teda všetko napraviť, čo však nie je ľahké, keď jej chýbajú spomienky. Našťastie sa však nájde niekto, kto jej dokáže pomôcť. Ja osobne milujem príbehy, kde postava stratí pamäť. Na jednu stranu sú smutné, ale na druhú stranu je zaujímavé sledovať, ako dokážu zapadnúť do sveta, ktorý si nepamätajú. Od kedy som si túto knihu prečítala ubehlo už dosť času, a preto si nespomínam na veľa detailov a pocit, ktoré som pri čítaní mala, ale rozhodne viem, že som si knižku v moment jej čítania užívala a odporučila by som ju ďalej.



Can you keep a secret?
Ďalšou knihou od Sophie Kinselli ktorú som si vybrala bola Can you keep a secret? Nápad pre tento príbeh nie je nejak výnimočný alebo originálny, ale zaujal ma a aj celkom pobavil. Keď počas letu nastanú komplikácie, Emma začne panikáriť a omylom všetky svoje najtemnejšie aj najtrápnejšie tajomstvá vyrozpráva mužovi, ktorý sedí vedľa nej. Keď si uvedomí, čo sa práve udialo, je už príliš neskoro. Našťastie Emma si je istá, že už jej prísediaceho nikdy neuvidí. Ako to však už v takýchto knihách býva, opak je pravdou a ako sa ukáže, tento muž je jej šéfom. Úprimne povedané, okrem hlavného deja je iba málo vecí, ktoré si o tejto knihe vybavujem. Dej teda asi neutkvie vo vašej mysli veľmi dlho, ale v čase čítania som si knihu užívala. Ak teda nemáte príliš veľké nároky a vystačíte si s vtipnými či roztomilými scénami, táto kniha by sa vám mohla páčiť.


Confessions of a Shopaholic
Na túto knižku som sa chytala veľmi dlho a bola som nadšená, keď sa mi ju podarilo kúpiť za nejaké 3€. Avšak to nadšenia ma počas čítania opustilo. Hlavná postava Becky je shopaholička. To je myslím z názvu jasné. Nevie sa zastaviť keď v obchode vidí niečo, čo upúta jej pozornosť, aj keď vie, že má veľké dlhy. To znie ako príbeh, ktorý by mohol byť celkom zaujímavý. Ale aj veľmi iritujúci. A práve tak pôsobil na mňa. Dovolím si tvrdiť, že som v šetrení celkom dobrá. Niekto by mohol povedať, že som lakomá, ale keď niečo fakt chcem, môžem si to dovoliť, lebo som peniaze nemíňala na hlúposti. Becky je však v tomto môj úplný opak. Svoje dlhy neustále ignoruje a keď už sa snaží ušetriť, ide na to úplne zle a dostáva sa ešte do väčších dlhov. Pritom niektoré veci čo robila, aby ušetrila peniaze vôbec nedávali zmysel. Ako príbeh pokračuje, Becky sa zo svojich chýb trochu poučí a podarí sa jej čo to napraviť, ale ten frustrujúci pocit, ktorý vo mne zanechali skoršie kapitoly to nezmení. Kiež by som sa mohla nad jej správaním povzniesť a zasmiať, ale jednoducho to nedokážem. Jednoducho nerada čítam knihy, kde je hlavná postava svojim vlastným najväčším nepriateľom a to v tom najhoršom najfrustrujúcejšom slova zmysle.


The Undomestic Godess
Túto knihu som mala rozčítanú takmer dva roky, keďže ma zo začiatku hlavná postava neuveriteľne iritovala. Kvôli obrovskej chybe v práci sa právničke Samanthe začne rúcať kariéra a ona v panike odíde na vidiek, kde začne pracovať ako gazdiná. O varení a domácich prácach však nemá ani potuchy. Tento element mal asi príbehu dodať humor, no mňa vždy hrozne vytáča, keď hlavná postava kazí jednu vec za druhou a vôbec si neuvedomuje ako hlúpo sa správa. Knihe som však po veľmi dlhom čase dala ďalšiu šancu a pokračovala som tam kde som prestala (lebo od začiatku by som to asi znova nezvládla) a našťastie sa sa tento problém postupne, a neuveriteľne rýchlo, začal vytrácať. Zvyšok príbehu bol príjemný, oddychový a ku koncu sa konečne objavila aj nejaká dráma, aj keď to nebolo nič šokujúce, či dych berúce. Ak hľadáte letnú oddychovku a nevadí vám, keď sa hlavná postava občas správa ako totálny idiot, táto kniha by mohla byť pre vás.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára