nedeľa 22. mája 2016

Clockwork Angel - Cassandra Clare

Autor: Cassandra Clare
Originálny názov: Clockwork Angel
Slovenský názov: Mechanický Anjel
Séria: The Infernal Devices
Diel: prvý
Počet strán: 479
Rok vydania: 2010
Anotácia:  In a time when Shadowhunters are barely winning the fight against the forces of darkness, one battle will change the course of history forever. Welcome to the Infernal Devices trilogy, a stunning and dangerous prequel to the New York Times bestselling Mortal Instruments series.

The year is 1878. Tessa Gray descends into London’s dark supernatural underworld in search of her missing brother. She soon discovers that her only allies are the demon-slaying Shadowhunters—including Will and Jem, the mysterious boys she is attracted to. Soon they find themselves up against the Pandemonium Club, a secret organization of vampires, demons, warlocks, and humans. Equipped with a magical army of unstoppable clockwork creatures, the Club is out to rule the British Empire, and only Tessa and her allies can stop them...
Recenzia:
Nad čítaním tejto knihy a celej tejto série som celkom váhala. Nie je to totiž niečo, čo by som si vybrala lebo ma láka samotný dej. Ale keďže táto séria patrí medzi jednu z najospevovanejších na ktoré som na internete narazila, povedala som si, že to za pokus stáť musí.

Dej sa odohráva v rovnakom shadowhunterskom svete ako séria Mortal Instruments (ku ktorej som motivovaná podobne ako k tejto) ale je zasadený do Londýna v roku 1878. Tessa Gray sa pri pátraní po jej zmiznutom bratovi dostáva do sveta plného démonov, upírov a rôznych stvorení, o ktorých netušila, že existujú. Našťastie sa jej však ujme skupina Shadowhunterov, ktorý sa snažia svet od týchto stvorení ochraňovať.

Bola som trochu skeptická čo sa týka roku, kedy sa príbeh odohráva, lebo som si typ literatúry z dávnejšej minulosti spájam s povinným čítaním, zložitými slovami a ťažkou pochopiteľnosťou. Možno je to tým, že táto kniha nie je skutočne písaná v danom období, ale nemala som veľmi problém chápať, čo sa tam dialo a ako veci fungovali. Ak ste už predtým čítali Mortal Instruments, asi vám čítanie pôjde ešte jednoduchšie, lebo už asi tento svet predsa len trochu poznáte.

Čo sa však samotného deju a postáv týka, stále som trochu neistá. Po toľkých chválach som predpokladala, že ma kniha ihneď vtiahne do deja a ja si budem nadávať, že som sa do nej nepustila skôr. Ale nič také sa bohužiaľ nestalo. Síce tu bola dráma, akcia a aj nejaké zvraty či odhalené tajomstvá, nič v tejto knihe pre mňa nevyčnievalo. Žiadnu z postáv som si úplne nezamilovala, žiaden zvrat či tajomstvo ma príliš nešokovalo. Jednoducho vo mne táto kniha nevyvolala žiadne silné emócie. Ani negatívne, ale ani pozitívne. A to rozhodne beriem ako mínus. Zbožňujem keď sa od knihy neviem odtrhnúť a keď o nej stále rozmýšľam, ale z tejto knihy jednoducho žiadne pocity nemám a hodnotí sa mi preto veľmi ťažko.

Určite tomu nepomáha ani fakt, že som v období čítania tejto knihy nemala na čítanie zrovna najviac času a tak mi to trvalo dlhšie než zvyčajne. Možno keby som ju čítala rýchlejšie, viac by som sa do deja dostala. To však knihe samotnej zazlievať nemôžem.

V každom prípade sa však pokúsim so sériou pokračovať a dúfam, že ma nasledujúce dve knihy oslovia trochu viac.


1 komentár:

  1. Tak to ma trochu mrzí, že si si knihu nejak extra neužila, pre mňa je to akási srdcovka. Ale ak budeš mať príležitosť niekedy pokračovať, určite ešte daj šancu, lebo si to tá trilógia zaslúži :)

    OdpovedaťOdstrániť