streda 11. januára 2017

Decembrové zúčtovanie

V decembri som sa zúčastnila môjho prvého readathonu a aj keď jeho výsledky sú trochu pochybné, podarilo sa mi vďaka nemu prečítať na moje pomery celkom úctyhodný počet kníh. Resty som doháňala aj tie filmové a dokonca som sa pustila aj do nového seriálu.

Knihy:

Finding Audrey - Sophie Kinsella (recenzia)
Finding Audrey je jedna z tých kníh, ktoré som mala v pláne si prečítať už dlho, no nikdy nebola na vrchole môjho zoznamu. Napokon som sa do jej audioverzie pustila celkom spontánne a som za to veľmi rada. Príbeh o Audrey, ktorý trpí sociálnou úzkostnou poruchou, síce nebol nič nadmieru prekvapivé či originálne, ale napriek tomu som si ho veľmi užívala. Takéto pohodové knihu sú na počúvanie ideálne.

Empire of Storms - Sarah J. Maas  (recenzia)
Síce mi trvalo asi dvadsať dní, kým som túto knihu zdolala, ale určite stála za to. Ako vždy sa toho stalo neskutočne veľa a vôbec netuším, ako sa bude dej vyvíjať ďalej. Teraz tak trochu ľutujem, že som sa s knihou ponáhľala a na ďalšiu a zároveň poslednú knihu budem musieť tak dlho čakať. Aspoň sa však už nemusím obávať toho, že niekde zazriem nejaký spoiler.

Nimona - Noelle Stevenson (recenzia)
Nimona je prvý grafický román do ktorého som sa kedy pustila a nápad aj spracovanie sa mi celkom páčilo. Avšak za takú krátku dobu, ktorú mi trvalo tento príbeh dokončiť som sa s dejom ani postavami nejak silnou nespojila a asi v mojej hlave dlho neutkvejú.

The Tales of Beedle the Bard -J. K. Rowling (recenzia)
Neviem čo som od tejto malej a tenkej knižky očakávala, ale ničím ma neohromila. Pár krátkych príbehov ktorých názvy sme mohli zaznamenať v Harry Potterovi bolo síce fajn, ale Dumbledorove komentáre k nim neboli extra zaujímavé. Ak ste skalný fanúšik Harryho a máte potrebu si túto knihu prečítať, nič tým nestratíte, ale vôbec to nepovažujem za nutnosť.

My True Love Gave to Me (recenzia)
Túto zbierku poviedok som si rozložila od začiatku decembra až do Vianoc, dúfajúc, že u mňa postupne navodí Vianočnú atmosféru. To sa bohužiaľ nestalo a množstvo príbehov bolo viac smutných a depresívnych než šťastných a Vianočných, ale niektoré sa mi naozaj páčili.

Dan and Phil Go Outside - Dan Howell, Phil Lester (recenzia)
Dana a Phila zbožňujem, a tak ma samozrejme ich druhá kniha, ktorá je zameraná hlavne na fotky z ich túru po Británii, Amerike aj Austrálii vôbec nesklamala. Všetky fotky sú obohatené ich komentármi a krátkymi príbehmi. Dúfam, že v budúcnosti ešte vyjdú s ďalšou knihou.

Filmy a seriály:


X-men
Po tom, čo som vďaka filmom s Avengermi prepadla Marvelu som vedela, že sa eventuálne musím vyskúšať aj X-men filmy. A po nekonečnom odkladaní som sa konečne pustila do toho prévho. Ubehol mi veľmi rýchlo a mám pocit, že sa viac zameriaval na vysvetlenie sveta a mutantov než na nejaký strhujúci dej. Nie som teda príliš motivovaná si hneď pozrieť pokračovanie, ale určite tak musím v budúcnosti urobiť, keďže o týchto filmoch počujem veľa chváli.

Now You See Me
Tento film som si pozrela viac-menej náhodou, keďže na mojom zozname filmov ktoré si chcem pozrieť (ktorý je celkom dlhý) sa nenachádzal, ale keď som stále videla, že ho budú dávať v telke, rozhodla som dať mu šancu. Film ma bavil, no keď sa naň pozerám spätne, nie je to žiadne majstrovské dielo. O postavách sme sa takmer nič nedozvedeli, a aj keď  vysvetlenie rôznych trikov ako aj zvrat na konci boli zaujímavé, pri ničom z toho som nemala potrebu hovoriť si: "To nie je možné." Takže pre mňa taký priemer.

Daredevil
V decembri som sa konečne pustila do seriálu, ktorý som už veľmi dlho odkladala a tým bol Daredevil. Zatiaľ mám za sebou iba prvú sériu (z ktorej som si zhruba polovicu pozrela v decembri) a moje pocity sú trochu zmiešané. Po prvé, prečo je tam stále taká tma? Chápem, že Matt je slepý, ale predpokladám, že väčšina divákov nie je. V niektorých scénach je len ťažké vnímať, čo sa tam deje keď viac vidím svoj odraz ako samotný seriál. Po druhé, niekedy mi príde, že sa tam nič nedeje a príbeh sa nijak výrazne nehýbe vpred. Občas, najmä ku koncu série, sa tam však stane niečo úplne nečakané a ja si seriál znovu užívam. Napriek všetkému sa však určite pustím aj do druhej série, pretože celkový nápad aj hlavné postavy sú mi sympatické.

2 komentáre:

  1. Dárek z pravé lásky jsem si také nachystala jako předvánoční čtení, ale zklamalo mě to strašně a knihu jsem vůbec nedočetla. Ještě jí dám šanci na letošní Vánoce, ale nevím... Jinak krásná prosincová bilance, ať se daří i v tomto roce :) Měj se hezky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som z knihy bola trochu sklamaná (práve som pridala recenziu), lebo to vôbec nebolo také, ako som očakávala. Ale keďže niektoré príbehy sa mi páčili, tak sa mi podarilo ju dokončiť.

      Odstrániť