nedeľa 10. apríla 2016

Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins

Autor: Stephanie Perkins
Originálny názov: Anna and the French Kiss
Séria: Anna and the French Kiss
Diel: prvý
Počet strán: 372
Rok vydania: 2010
Anotácia: Anna is looking forward to her senior year in Atlanta, where she has a great job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. Which is why she is less than thrilled about being shipped off to boarding school in Paris--until she meets Étienne St. Clair. Smart, charming, beautiful, Étienne has it all...including a serious girlfriend.

But in the City of Light, wishes have a way of coming true. Will a year of romantic near-misses end with their long-awaited French kiss?

Recenzia: 
Anna and the French kiss je ďalšou knižkou, ktorú som si vybrala na základe toho, že som o nej veľa počula, no aj preto, že vyzerala ako vhodná knižka na počúvanie počas cestovania. Jednoducho taká oddychová a romantická knižka.

Priznávam, že aj keď v čase písania tejto recenzie neubehli ani dva mesiace od kedy som knihu dokončila, mám problémy vybaviť si niektoré menšie dejové línie. Čo rozhodenie nie je dobrým znakom. Celkovo sú moje pocity trochu rozpačité. Keby sa mi kniha ani trochu nepáčila, tak by som ju samozrejme nedokončila, ale dúfala som v niečo viac.

Hlavná postava Anna sa na rok sťahuje do Paríža, kde má vychodiť posledný ročník strednej školy. Napriek tomu, že Paríž je rozhodne jedno z miest, ktoré by som niekedy rada navštívila, celkom chápem, že Anna nie je nadšená keď sa tam musí presťahovať. Hlavne keď ani len nevie po francúzsky. Avšak veľmi rýchlo sa jej podarí nájsť si tam kamarátov a okolo ich skupiny sa točí celý príbeh.

Celý tento príbeh sa mi však už od začiatku javil príliš pomalý. Nečakala som od neho nejakú veľkú drámu alebo zvraty, ale väčšinu času čítať iba o skupine ľudí, čo spolu chodí do školy, trávi spolu voľný čas atď. nie je práve najzaujímavejšie. Konfliktov teda podľa môjho názoru v tejto knihe rozhodne nebolo dosť. Ale možno sa to niekomu tak páči. U mňa to však prispieva k tomu, že vidím knihu ako trocha nudnú. Aj oddychová kniha totiž musí mať niečo, čo ma navnadí a to kam celý dej smeruje by nemalo byť také jednoznačné.

Už podľa názvu vyplýva, že táto kniha by mala byť celkom romantická. No pravdu povediac, veľa skutočnej romantiky sa tam až takmer dokonca nedialo. Ak nerátame Annine myšlienky o Etiennovi. Myslím si, že kniha by bola aspoň o trochu zaujímavejšia, keby sa hlavný pár dal dokopy niekde v strede príbehu a postupne sme mohli zistiť ako im to klape a ako by sa príbeh vyvíjal, keby sú počas neho spolu. Čo sa týka Etienna samotného, tiež mi neprišiel taký úžasný a okúzľujúci ako ho vidia ostatné postavy ale aj ostatní čitatelia. Celkovo ma ani jedna z postáv nejak extra nezaujala. To je však veľmi individuálna záležitosť.

Niečo, čo som si neuvedomila pred prečítaním názorov iných ľudí, a čo teraz nemôžem prehliadnuť, je Annin ignorantský prístup k histórii filmu. Chcela sa stať filmovou kritičkou, no bola prekvapená, že aj v Paríži sú kiná? Väčšinou na takýchto drobnostiach, ktoré nie sú veľmi podstatné pre dej nelipnem, no teraz to už nemôžem prehliadnuť. No to len tak na okraj pre tých z vás, ktorí sa radi vŕtajú v detailoch.

Kniha bola pohodová a celkom ľahká na čítanie, no možno na môj vkus až príliš. Málokedy tam totiž bolo niečo, čo ma lákalo k tomu, aby som v knihe pokračovala. A ja preferujem príbehy, od ktorých sa neviem odtrhnúť. Vo fikcii totiž zbožňujem zvraty a prekvapenia. V tomto ohľade som tu teda vôbec nebola spokojná. Avšak na knihe tiež nebolo tiež nebolo nič, čo by ma vyslovene štvalo a aj to je často úspech.

Nemyslím si teda, že budem pokračovať ďalšími knihami v tejto sérii. Mám totiž príliš veľa iných knižiek, ktoré ma lákajú oveľa viac. Ale nikdy nehovor nikdy. Možno sa jedného dňa zobudím s tým, že som knižku vlastne milovala a potrebujem si prečítať aj tie ostatné. A možno ich skúsim aby som zistila, či to bolo iba dejom a postavami v tomto konkrétnom príbehu alebo či ma celkovo nelákajú nápady a štýl písania tejto autorky. Veľa ľudí na internete však túto knihu zbožňuje, takže ak máte radi tento žáner, je veľká šanca, že sa bude páčiť aj vám.




0 komentárov:

Zverejnenie komentára