nedeľa 27. marca 2016

Fairest & Stars Above - Marissa Meyer


Svoju lásku k The Lunar Chronicles som na tomto blogu už myslím vyjadrila dosť jasne. Nemohla by som sa však považovať za správneho fanúšika keby som opomenula aj "doplnkové" knihy patriace k tejto sérii. A keďže sú obe celkom krátke, rozhodla som sa ich spojiť do jedného článku.



Fairest
Autor: Marissa Meyer
Originálny názov: Fairest
Séria: The Lunar Chronicles
Diel: 3.5
Počet strán: 220
Rok vydania: 2015
Anotácia: In this stunning bridge book between Cress and Winter in the bestselling Lunar Chronicles, Queen Levana’s story is finally told.

Mirror, mirror on the wall,
Who is the fairest of them all?

Fans of the Lunar Chronicles know Queen Levana as a ruler who uses her “glamour” to gain power. But long before she crossed paths with Cinder, Scarlet, and Cress, Levana lived a very different story – a story that has never been told . . . until now.

Marissa Meyer spins yet another unforgettable tale about love and war, deceit and death. This extraordinary book includes full-color art and an excerpt from Winter, the next book in the Lunar Chronicles series.

Recenzia:

Fairest je akýmsi prechodovým mostíkom medzi treťou s štvrtou knihou, ale chronologicky by sme ju mohli postaviť na začiatok. Ide totiž o príbeh kráľovnej Levany z obdobia kedy ona sama bola ešte len princeznou. Dozvedáme sa tu o jej rodine a najmä jej sestre Channary, o tom, ako sa vydala za otca Winter a konečne aj skutočný príbeh o tom, čo spravila princeznej Selene. Dôležitou súčasťou príbehu je samozrejme aj to, prečo skrýva svoju skutočnú tvár. Neviem či autorka chcela, aby nám bolo Levany ľúto, ale tieto pocity vo mne aspoň občas vyvolala. To však môj celkový pohľad na ňu určite nezmenilo. Väčšina postáv v tejto sérii ma totiž tragickú minulosť (a niektoré z nich práve kvôli Levane) a nevykľuli sa z nich také monštrá ako z nej. To je však už trochu iná diskusia. 

Celkovo túto knihu hodnotím pozitívne a som rada, že som si ju prečítala ešte pre Winter, ale rozhodne to nie je nevyhnutné pre pochopenie príbehu. Rozhodne je to ale dobrá kniha na objasnenie niektorých príbehov a faktov, ktoré sú v ostatných knihách spomenuté iba okrajovo. Žiadnu veľkú drámu ani nečakané zvraty však nečakajte.


Stars Above
Autor: Marissa Meyer
Originálny názov: Stars Above
Séria: The Lunar Chronicles
Diel: -
Počet strán: 369
Rok vydania: 2016
Anotácia: The enchantment continues....
The universe of the Lunar Chronicles holds stories—and secrets—that are wondrous, vicious, and romantic. How did Cinder first arrive in New Beijing? How did the brooding soldier Wolf transform from young man to killer? When did Princess Winter and the palace guard Jacin realize their destinies?

With nine stories—five of which have never before been published—and an exclusive never-before-seen excerpt from Marissa Meyer’s upcoming novel, Heartless, about the Queen of Hearts from Alice in Wonderland, Stars Above is essential for fans of the bestselling and beloved Lunar Chronicles.

Recenzia:
Stars Above je najnovšou a viac-menej poslednou knihou série a obsahuje 9 krátkych príbehov vrátane epilógu. Niektoré z týchto príbehov boli vydané už predtým, avšak ja som si ich všetky prečítala až v tejto knihe. Nájdete tu príbeh z detstva Cinder, Scarlet, Cress, Wolfa, Thorna a Winter, ale aj prvé stretnutie Cinder s Kaiom z Kaiovho uhlu pohľadu. Okrem toho je tu aj príbeh s názvom The Little Android, ktorý je prerozprávaním malej morskej víly. No a samozrejme posledným, no asi najočakávanejším príbehom je epilóg s názvom Something Old, Something New, ktorý, ako už názov naznačuje, rozpráva o svadbe jedného z hlavných párov.

Kniha sa veľmi nedá hodnotiť ako celok, keďže každý príbeh je iný a každý čitateľ si ten svoj obľúbený vyberie na základe iných kritérií.
Mne osobne sa najmenej sa mi páčil príbeh The Little Android. Neviem, či to bolo tým, že narozdiel od ostatných príbehov tu nebola hlavná postava nikto koho poznáme alebo či to bolo príbehom samotným. Možno som ho čítala len v nesprávnom čase, ale väčšinu času som bola zmätená z toho, čo sa tam dialo. Čo sa týka príbehov z detstva hlavných hrdinov, tie sa mi páčili všetky zhruba na rovnako. Aj keď všetky okrem Thornovho boli dosť smutné, čo ja zrovna nemusím. Znova si prečítať o prvom stretnutí Cinder a Kaia bolo rozhodne vtipné a roztomilé, ale prvé miesto si u mňa rozhodne vyslúžil epilóg. Ten sa síce od štýlu originálneho príbehu trochu líšil a prišiel mi skôr ako rozkošná fanfiction, ale na tom nevidím nič zlé. Sú však dve veci, ktoré mu musím vytknúť. Po prvé, nie všetky postavy a páry dostali rovnaký priestor. A ja by som si tak rada prečítala niečo o viac o všetkých. Druhou vecou je niečo, čo som si pri čítaní sama toľko neuvedomovala, no na internete to spomína dosť ľudí a tak to teraz vidím aj ja. A to je, že Cinder sa v určitej scéne správala úplne inak, ako dovtedy. Trochu sebeckejšie. A aj keď to celý príbeh pre mňa určite nezničí, chápem prečo sú ľudia nespokojní, keď sa takáto zmena objaví v epilógu.

Ak sa teda považujete za správneho fanúšika, táto zbierka noviel by vám určite nemala uniknúť. Podobne ako pri Fairest, nenájdete tu žiadne veľké prekvapenia, ale je dobré ujasniť si nejaké fakty a vyjasniť príbehy, ktoré boli v predchádzajúcich knihách iba spomenuté.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára