nedeľa 14. februára 2016

Scarlet - Marissa Meyer

Autor: Marissa Meyer
Originálny názov: Scarlet
Séria: The Lunar Chronicles
Diel: druhý
Počet strán: 452
Rok vydania: 2013
Anotácia: Cinder, the cyborg mechanic, returns in the second thrilling installment of the bestselling Lunar Chronicles. She’s trying to break out of prison—even though if she succeeds, she’ll be the Commonwealth’s most wanted fugitive.

Halfway around the world, Scarlet Benoit’s grandmother is missing. It turns out there are many things Scarlet doesn’t know about her grandmother or the grave danger she has lived in her whole life. When Scarlet encounters Wolf, a street fighter who may have information as to her grandmother’s whereabouts, she is loath to trust this stranger, but is inexplicably drawn to him, and he to her. As Scarlet and Wolf unravel one mystery, they encounter another when they meet Cinder. Now, all of them must stay one step ahead of the vicious Lunar Queen Levana, who will do anything for the handsome Prince Kai to become her husband, her king, her prisoner.

Trailer:
Recenzia:
Od momentu kedy som túto knihu dočítala uvažujem, ktorá z prvých dvoch kníh tejto série sa mi páčila viac. Obe totiž majú svoje svetlé aj tienisté stránky. Zatiaľ čo pri Cinder som bola istý čas trochu zmätená zo všetkých nových vecí, v Scarlet mi už všetko prišlo oveľa ľahšie na pochopenie. Tiež som bola do celého príbehu už trochu viac zainteresovaná a celý vývoj príbehu ma viac zaujímal. Avšak nebyť pár detailov, človek by ani nepovedal, že táto kniha má byť prerozprávaním Červenej Čiapočky. Na rozdiel od Cinder sú tu totiž tie spojitosti fakt minimálne a veľmi pozmenené.

Avšak to nič nemení na tom, že táto kniha je veľmi dobrá. Tento krát sa autorka zamerala na dievča menom Scarlet, ktorej stará mama niekam zmizla a ona sa snaží vypátrať, čo sa skutočne stalo. Popri tom spoznáva trochu záhadného muža prezývaného Wolf, ktorý jej má pri všetkom pomôcť. Narozdiel od Cinder sa tento príbeh odohráva behom pár dní, no napriek tomu mi príde trochu zdĺhavý a príliš rýchly zároveň. Zo začiatku som mala totiž pocit, že sa tam nič poriadne nedialo. No za to v posledných kapitolách sa veci odohrávali tak rýchlo, že som občas nestíhala. No možno som len čítala príliš rýchlo, lebo som chcela čo najskôr vedieť, ako všetko dopadne.

Priala by som si, aby sme sa v tejto knihe, ktorá sa má sústrediť na Scarlet, o nej dozvedeli niečo viac. Vyzerá totiž ako zaujímavá postava, avšak veľa jej scéna sa točilo buď okolo jej starej mami alebo okolo Wolfa. Mám pocit, že o nich sme sa toho zatiaľ dozvedeli oveľa viac ako o Scarlet samotnej. No aj napriek tomu sa mi jej postava celkom páči a dúfam, že sa o nej dozviem niečo viac v ostatných knihách.

Tak ako aj v predchádzajúcej knihe, aj v tejto sú niektoré kapitoly rozprávané z iných uhlov pohľadu. A preto úplne neopúšťame Cinder a jej príbeh a dozvedáme sa, čo sa s ňou deje po tom, čo sa stalo na konci predchádzajúcej knihy. Napriek tomu, že táto kniha sa má sústrediť na Scarlet, často som sa viac tešila na kapitoly o Cinder a Thornovi. Ich scény mi prišli oveľa zaujímavejšie a vtipnejšie a navyše, boli tam spomenuté postavy a udalosti ktoré sme už poznali z predchádzajúcej knihy a preto ma zaujímali viac ako nové postavy. Ale to asi nie je nič nezvyčajné.

Každopádne, ak sa vám prvá kniha tejto série páčila, musíte sa vrhnúť aj do tejto. A ak ste o prvej mali pochybnosti, stále to stojí za pokus. Mnohým ľuďom sa totiž táto kniha páči ešte viac, ako tá predchádzajúca. Ja sa však stále neviem rozhodnúť. No každopádne sa teším na tú ďalšiu.



0 komentárov:

Zverejnenie komentára