utorok 9. februára 2016

Fangirl - Rainbow Rowell

Autor: Rainbow Rowell
Originálny názov: Fangirl
Slovenský názov: Fanúšička
Počet strán: 461
Rok vydania: 2014
Anotácia: Cath and Wren are identical twins, and until recently they did absolutely everything together. Now they're off to university and Wren's decided she doesn't want to be one half of a pair any more - she wants to dance, meet boys, go to parties and let loose. It's not so easy for Cath. She's horribly shy and has always buried herself in the fan fiction she writes, where she always knows exactly what to say and can write a romance far more intense than anything she's experienced in real life. Without Wren Cath is completely on her own and totally outside her comfort zone.

Recenzia:
Už sa ani nepamätám, ako presne som sa k tejto knihe dostala a či som vedela, ako veľmi sú ňou ľudia pobláznení, ale určite som mala isté vysoké očakávania ešte predtým, ako som sa do nej pustila. A keď idem do niečoho s príliš veľkými očakávaniami, väčšinou to nedopadne dobre.

Myslím si, že veľa z nás sa dokáže s hlavou postavou, Cath, až príliš stotožniť. A inak tomu nebolo ani u mňa. Tiež som v čase, kedy som sa pustila do tejto knihy, bola v prvom ročníku vysokej školy (aj keď som nebývala na internáte) a tiež som introvert, ktorý nemá rád zmeny a radšej by sedel doma, než stretával kopu ľudí na nejakej párty. A možno práve to, že sa s ňou viem do veľkej miery stotožniť spôsobilo, že som niekedy s jej správaním nesúhlasila a jej rozhodnutia ma štvali. Ako hneď na začiatku, keď nevedela kde je jedáleň a snažila sa vyžiť zo zásob proteinových tyčiniek, ktoré si doviezla z domu. Toto je len jedna z viacerých drobných banalít, ktoré ma v danom momente prinútili pozdvihnúť nad ňou obočie, ale našťastie neovplyvnili môj názor na knihu nejak razantne.

Druhou, a omnoho väčšou, vecou ktorú by som tejto knihe vytkla (a väčšina z vás asi nebude súhlasiť) sú útržky fanfiction, ktoré sa objavovali medzi kapitolami. Nemám nič proti fanfiction a sama ju rada čítam a dokonca aj píšem. Ale fanfiction založená na fiktívnom príbehu o ktorom takmer nič neviem, lebo je súčasťou iného fiktívneho príbehu ma vôbec nezaujala. A keďže túto knihu som počúvala ako audioknihu, bolo o to ťažšie tieto úseky preskakovať.

Ale aby to nevyznelo tak, že túto knihu iba kritizujem, priznávam, že som si ju celkom užila. Dej nebol nudný ani prehnane zdĺhavý, aj keď ja by som uvítala trochu viac drámy. Hlavne keď už to vyzeralo, že sa niečo dramatické stane a potom sme sa len presunuli na ďalšiu kapitolu a nejaký čas neskôr. Čo oceňujem je, že som sa konečne dostala ku knihe, kde sa mi hlavná postava v niektorých aspektoch dosť podobá, čo určite uvítalo mnoho z nás. Čítať totiž o postavách, ktoré sa nám vôbec nepodobajú je síce zaujímavé, ale občas to chce zmenu.

Ako som však spomínala na začiatku, keď sa do niečoho púšťam s veľkými očakávaniami, väčšinou skončím aspoň trochu sklamaná a tak tomu bolo aj teraz. Knižka sa mi síce páčila, ale rozhodne som nemala potrebu ju počúvať aj mimo času stráveného cestovaním do školy a zo školy. A čo najviac milujem na knihách a príbehoch celkovo je, keď sa ich neviem nabažiť a nedokážem sa od nich odtrhnúť. Ak si dobre spomínam, pri tejto knihe som niečo také necítila. Stále by som ju však odporučila iným. Len by som im pre istotu nehovorila o tom, aká je táto kniha ospevovaná.



0 komentárov:

Zverejnenie komentára