piatok 26. februára 2016

Cress - Marissa Meyer

Autor: Marissa Meyer
Originálny názov: Cress
Séria: The Lunar Chronicles
Diel: tretí
Počet strán: 550
Rok vydania: 2014
Anotácia: Even in the future. there are damsels in distress...

In the third installment of the Lunar chronicles, Cress, having risked everything to warn Cinder of Queen Levana's evil plan, has a slight problem. She's been imprisoned on a satellite since childhood and has only ever had her netscreens as company. All that screen time has made Cress a great hacker. Unfortunately, she's just received orders from Levana to track down Cinder and her handsome accomplice.

When a daring rescue of Cress involving Cinder, Captain Thorne, Scarlet, and Wolf goes awry, the group is separated. Cress finally has her freedom, but it comes as a high price. Meanwhile, Levana will let nothing prevent her marriage to emperor Kai. Cress, Scarlet and Cinder may not have signed up to save the world, but they may be the only hope the world has.

Trailer:



Recenzia:
V mojej recenzii na Scarlet som sa nevedela rozhodnúť, ktorá z prvých dvoch kníh tejto série sa mi páčila viac. V prípade Cress však rozhodne nemám pochýb. Pridávam sa ku všetkým tým ľuďom, ktorý túto knihu milujú najviac. Teda aspoň z prvých troch, keďže štvrtú a poslednú knihu mám ešte stále pred sebou.

Cress je v poradí treťou knihou tejto série a tento krát sa príbeh točí okolo futuristickej verzie Rapunzel. Cress je totiž už dlhé roky uväznená v satelite. Teda až do momentu, kedy sa Cinder s jej posádkou rozhodnú ju vyslobodiť. Ale samozrejme nič nejde podľa plánu a pokus o oslobodenie Cress spustí sériu udalostí, ktoré sa riešia celý zvyšok knihy. Aj keď príbeh sa tentokrát točí okolo Cress (očividne), tak ako v predchádzajúcej knihe, aj tu môžeme sledovať čo sa zatiaľ deje s ostatnými postavami, no narozdiel od Scarlet, tu sa mi najviac páčili scény s hlavnou hrdinkou tejto knihy. Scény s princom Kaiom ma na druhú stranu trochu nudili.

Nechcem zachádzať príliš do detailov, keďže by som nerada prezradila nejaké spoilery pre tých, ktorí knižku ešte nečítali. Čo však môžem povedať je, že táto kniha sa mi zatiaľ bezpochyby páčila najviac. Je tu kopec drámy, akcie, romantiky a rozkošných scén. No jednoducho všetkého, čo by sa vám na tejto sérii mohlo páčiť. Čo som vyčítala predchádzajúcim dvom knihám bolo, že niektoré zvraty boli dosť predvídateľné už z diaľky. Tu som to až v takej miere nepociťovala. Bolo totiž mnoho momentov, na ktoré som pozerala s otvorenými ústami, lebo som ich vôbec nečakala. A to je jedna z vecí, ktoré mám na knihách najradšej. 

Ďalším pozitívom je u mňa to, že tento príbeh obsahoval mnoho akčných scén a prekvapení skoro celý čas a nielen na konci, ako to často býva. Asi od polovice som knihu takmer nemohla pustiť z ruky, lebo som bola veľmi zvedavá, čo sa bude diať ďalej. A to sa mi väčšinou stáva až v posledných kapitolách. No aj keď sa práve nedialo nič dramatické, nadmieru som si užívala scény s Cress a Thornom, lebo boli úplne rozkošné. Ale to je samozrejme vec názoru.

Predtým, než sa pustím do poslednej knihy tejto série si chcem ešte prečítať celkom krátky príbeh o kráľovnej Levane, no už teraz sa trasiem nedočkavosťou, lebo chcem vedieť čo bude s hlavnými hrdinami a celým príbehom ďalej a ako to všetko dopadne. 

Ak náhodou čítate túto recenziu, no tejto sérii ste ešte stále nedali šancu, okamžite tak urobte. 




0 komentárov:

Zverejnenie komentára