štvrtok 11. februára 2016

Cinder - Marissa Meyer

Autor: Marissa Meyer
Originálny názov: Cinder
Séria: The Lunar Chronicles
Diel: prvý
Počet strán: 390
Rok vydania: 2012
Anotácia:Humans and androids crowd the raucous streets of New Beijing. A deadly plague ravages the population. From space, a ruthless lunar people watch, waiting to make their move. No one knows that Earth’s fate hinges on one girl.

Cinder, a gifted mechanic, is a cyborg. She’s a second-class citizen with a mysterious past, reviled by her stepmother and blamed for her stepsister’s illness. But when her life becomes intertwined with the handsome Prince Kai’s, she suddenly finds herself at the center of an intergalactic struggle, and a forbidden attraction. Caught between duty and freedom, loyalty and betrayal, she must uncover secrets about her past in order to protect her world’s future.
Trailer:
Recenzia:
Tak ako pri Fangirl, aj do tejto knihy som sa púšťala s tým, že je veľmi populárna a ospevovaná všetkými ľudmi zaoberajúcimi sa knihami, na ktorých som na internete narazila. A spočiatku som tento ošiaľ ignorovala, keďže sci-fi, futuristické a neviem aké príbehy my nikdy nelákali. Avšak čím viac som o tejto sérii počula, tým zvedavejšia som bola a napokon som sa rozhodla dať jej šancu. Na sci-fi prerozprávaní niektorých klasických rozprávok je predsa len niečo fascinujúce.

V prvý deň som si prečítala iba jednu kapitolu a aj po tej som bola dosť zmätená. Všetky tieto nové vynálezy a slová, ktoré som nepoznala. Nebola som si istá, či je moja angličtina na túto knihu trochu prikrátka alebo je tu len množstvo vecí, ktoré sa budem musieť naučiť, aby som príbeh chápala. Našťastie po pár kapitolách som sa do toho oveľa viac dostala a konečne začala novým technológiám trochu rozumieť. Aj keď mi chvíľu trvalo, kým som si uvedomila že hover a hoover nie je to isté slovíčko a Cinder nemala do plesu opraviť vysávač. Ups.

Odhliadnuc však rôznych vymyslených výdobytkov doby, či zvláštnych stvorení na ktoré si musí človek zvyknúť, príbeh nie je veľmi zložitý na pochopenie. Cinder je futuristická verzia Popolušky, no okrem prvkov z klasického príbehu je obohatená aj o nejaké nové dejové línie ako smrteľný mor na ktorý ešte stále nie je liek alebo zákernú kráľovná Levana, ktorá vládne na mesiaci, ale hrozí vojnou celej Zemi. V celom príbehu sa objaví rovnako šťastné a roztomilé scény ako aj scény dramatické a smutné. Tých posledných je našťastie trochu pomenej, ale v žiadnej klasickej rozprávke sa im nedá úplne vyhnúť. A ako býva u mňa zvykom, tie dramatické patria k mojim obľúbeným. Ale ani tie menej dramatické scény ma nenudili, a to je niečo, čo netreba brať ako samozrejmosť.

Jediné, čo môžem tejto knihe vyčítať je, že niektoré veci, ktoré sme sa mali dozvedieť až na konci sa dali celkom rýchlo uhádnuť už asi v polovici príbehu a preto pre mnohých ľudí chýbal akýsi veľký moment prekvapenia. Zvyšok série ešte stále čítam, a tak dúfam, že niečo podobné sa v nasledujúcich knihách neobjaví.

Každopádne som napriek môjmu počiatočnému skepticizmu touto sériou nadšená a pevne dúfam, že sa každou knihou bude zlepšovať. Alebo že s ňou budem aspoň rovnako spokojná do konca. Ak teda niektorí z vás nad touto knihou ešte stále váhajú, za pokus určite stojí. Či sa vám páči alebo nie podľa mňa zistíte celkom rýchlo.



0 komentárov:

Zverejnenie komentára